Autor: Indrek Kald • 14. jaanuar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Pilgujälgimise tehnoloogia mööblimessil

Eestlased testivad Kölni mööblimessil pilgujälgimise tehnoloogia abil, kuidas mõjutab tarbija alateadlik emotsionaalne reaktsioon võimalikke ostueelistusi.
Puidutöötlemise ja mööblitootmise kompetentsikeskuse Tsenter tootearenduse juht Mart Nilson.

14.-20. jaanuaril testib puidutöötlemise ja mööblitootmise kompetentsikeskus Tsenter koostöös Tartu Ülikooli teadlastega mööblimessil Kölnis uudset tarbijauuringu meetodit. See põhineb pilgujälgimise ja emotsioonimõõtmise tehnoloogial ning annab vastuse küsimusele, kas ja kuidas saavad mööblitootjad tulevikus kasutada eelnimetatud tehnoloogiaid toodete arendamisel varajase turutestimise faasis.

"Testimise peamine eesmärk on välja selgitada, kuidas erineb tarbija hinnang uuele tootele, kui ta saab seda füüsiliselt katsuda, võrreldes sellega, kui ta näeb vaid arvutipilti toote 3D-mudelist," selgitas Tsenteri tootearenduse juht Mart Nilson.

Tema sõnul saavad mööblitootjad tarbijatelt objektiivset tagasisidet reeglina alles siis, kui mööbliese on jõudnud poodi või on tehtud esimesed ostud interneti kaudu. "Protsess ideest valmistooteni on pikk ja kulukas ning kui selgub, et tarbija tegelikult sellise funktsionaalsuse või disainiga toodet ei vaja, on tootja kulutanud aega ja ressursse asjatult," selgitas Nilson.

"Ka lihtne tarbija küsitlemine võib anda moonutatud tulemuse. Tarbija ei soovi sageli oma tegelikke tundeid väljendada, soovib olla viisakas ja püüab ära arvata küsitleja ootusi. Sel põhjusel me testimegi pilgujälgimise ja emotsioonimõõtmise tehnoloogiat – tagasiside on märksa otsekohesem ja tsenseerimata," lisas Nilson.

Fotorealistlikud pildid 3D-joonistest annavad tarbijale hea ettekujutuse uuest mööbliesemest. Seni aga on puudunud uuringud, mille alusel saaks piltide põhjal tarbijalt kogutud tagasiside alusel ennustada toote müügiedu ning leida parim müügihind.

Tsenteri partnerid Kölni messi väljapanekul on AS Wermo, OÜ Tarmeko LPD, OÜ Alusta, OÜ Kiikhobu Lastemööbel ja OÜ Eccom. Testitakse mitmesugust mööblit ja puitmaterjale, sh ühe omapärasema tootena "koerateenindus-kummutit".

Ettevõtmist toetatakse Euroopa Liidu rahastatava kompetentsikeskuste meetme tõhusa koostöö projektist.

IMM Cologne mess toimub 14.-20. jaanuaril Kölnis. TSENTRI eestvedamisel külastab Kölni messi ka Võrumaa ja Läti Vidzeme regiooni puidu- ja mööblitootjate delegatsioon. Ühine messikülastus on kaks aastat kestnud Eesti-Läti projekti kokkuvõtete tegemise ja uute koostöövõimaluste leidmise koht.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755