Eestlaste ostuaktiivsus e-kanalites on viimase kahe aastaga enim kasvanud reisimise ja sõidujagamise teenustega seoses.

- Enim on eestlaste seas kasvanud reisimisega seotud e-ostud.
- Foto: Indrek Kald
Eestlaste e-ostlemise aktiivsus näitas möödunud aastal tugevat kasvu, selgus SEB kliendibaasi analüüsis. Mullu ületas e-ostude kasv aasta lõikes 30% ning peamised sektorid, kus eestlased e-oste sooritasid, on endiselt reisimisega seotud teenused (sh reisibürood, lennundus- ja majutusettevõtted) ning elektroonilised ostukeskkonnad, mis hoiavad ostlemisaktiivsuse TOPis kolmandat kohta.
E-ostude mahtude poolest asuvad esimesel kohal reisibürood, teisel aga majutusteenuste pakkujad.
SEB erakliendi segmendijuhi Triin Raudsepa sõnul on eestlaste aktiivne ostu-müügitegevus e-kanalites vähemalt viimase kolme aasta jooksul olnud tugev trend. "Kui mahtude poolest on liidripositsioonidel läbi aastate olnud reisimise ja online-kaubandusega seotud kanalid, siis suuremaid hüppeid mahu kasvatamise osas on viimaste aastate jooksul teinud veel näiteks sõidujagamis- ja valuutavahetusteenuste pakkujad, samuti aga üksikud lennufirmad," lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Viimaste aastate suurimat mahukasvu elektroonilistes ostu–müügikanalites tegid 2017. aastal takso- ja sõidujagamise teenuste pakkujad (Taxify, Uber), kelle e-müügi mahud on aastaga kasvanud ligi 1750%. Sama teenuseliik jätkas kasvu ka 2018. aastal, saavutades möödunud aastal 80%-lise kasvu. Oma mahtude poolest paiknevad takso- ja sõidujagamise teenused populaarseimate e-ostukanalite TOP30s.
Seotud lood
Üha rohkem inimesi töötab hübriidrežiimis ehk kontoris viibimise ja kodus töötamise vaheline piir on hägustunud. Sellega koos muutuvad üha paindlikumaks ka töötamiseks vajalikud lahendused. Üheks uuenduseks on tõsta veebikoosolekute ja sündmuste korraldamise tehnilist kvaliteeti ning tõhusust, ent milliseid võimalusi lähitulevik pakub?