Eestlaste ostuaktiivsus e-kanalites on viimase kahe aastaga enim kasvanud reisimise ja sõidujagamise teenustega seoses.

- Enim on eestlaste seas kasvanud reisimisega seotud e-ostud. Foto: Indrek Kald
Eestlaste e-ostlemise aktiivsus näitas möödunud aastal tugevat kasvu, selgus SEB kliendibaasi analüüsis. Mullu ületas e-ostude kasv aasta lõikes 30% ning peamised sektorid, kus eestlased e-oste sooritasid, on endiselt reisimisega seotud teenused (sh reisibürood, lennundus- ja majutusettevõtted) ning elektroonilised ostukeskkonnad, mis hoiavad ostlemisaktiivsuse TOPis kolmandat kohta.
E-ostude mahtude poolest asuvad esimesel kohal reisibürood, teisel aga majutusteenuste pakkujad.
SEB erakliendi segmendijuhi Triin Raudsepa sõnul on eestlaste aktiivne ostu-müügitegevus e-kanalites vähemalt viimase kolme aasta jooksul olnud tugev trend. "Kui mahtude poolest on liidripositsioonidel läbi aastate olnud reisimise ja online-kaubandusega seotud kanalid, siis suuremaid hüppeid mahu kasvatamise osas on viimaste aastate jooksul teinud veel näiteks sõidujagamis- ja valuutavahetusteenuste pakkujad, samuti aga üksikud lennufirmad," lisas ta.
Viimaste aastate suurimat mahukasvu elektroonilistes ostu–müügikanalites tegid 2017. aastal takso- ja sõidujagamise teenuste pakkujad (Taxify, Uber), kelle e-müügi mahud on aastaga kasvanud ligi 1750%. Sama teenuseliik jätkas kasvu ka 2018. aastal, saavutades möödunud aastal 80%-lise kasvu. Oma mahtude poolest paiknevad takso- ja sõidujagamise teenused populaarseimate e-ostukanalite TOP30s.
Seotud lood
Arrow Enterprise Computing Solutions, üks nimekamaid IT-lahenduste distribuutoreid Baltikumis, korraldab konverentsi
Five Years Out, mis toob lavalaudadele maailma juhtivad tehnoloogiahiiud, nagu Microsoft, Netapp, IBM, Oracle ja paljud teised. Ettevõtte Baltikumi ärijuht jagab, millele IT-maailmas pilk pöörata.