Autor: Indrek Kald • 30. jaanuar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Swedi aruanne käsitleb vaid IT-küsimusi

Swedbank Eesti peakontor Tallinnas.
Foto: Andras Kralla
2018. aasta neljanda kvartali majandustulemuste aruande avaldanud Swedbank Eesti käsitleb sellekohases teates peamiselt vaid ITga seotud küsimusi.

Swedbank Eesti mullune kasum ulatus 207 miljoni euroni, kasvades võrreldes aasta varasemaga 21%. Kasvu põhjustasid suuremad tulud, kasvanud kliendiaktiivsus, laenukahjumite reserv ja madalam maksukulu. Puhas intressitulu kasvas 6%, laenumaht 7%, hoiused 10%.

Swedbank Eesti juhi Robert Kitti sõnul on panga üheks eesmärgiks arendada klientide digioskusi. "Paroolikaartidest on saamas ajalugu ja tuhanded kliendid on leidnud paroolikaardi asemele kaasaegsema autentimisvahendi. Kõige populaarsem valik on Smart-ID, millele järgneb ID-kaart," märkis ta.

Pärast uue mobiilipanga testversiooni käivitamist kolmandas kvartalis liitus Swedbank pankadevahelise välkmaksete süsteemiga. See tähendab, et kliendid saavad nii saata kui vastu võtta välkmakseid seda teenust pakkuvatest pankadest.

Pikemas vaates mõjub see soodsalt kogu majandusele, kuna raha liigub kiiremini nii eraklientide kui ka ettevõtete vahel, lisas Kitt.

Samuti laiendas pank digitaalsete kanalite võimalusi. "Kliendid saavad nüüd näiteks muuta oma makselimiite ning teha muid kaardiga seotud toiminguid otse internetipangas ning selleks ei pea enam pangaesindusse tulema," selgitas Robert Kitt Swedbanki pressiteates.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755