Autor: Aali Lilleorg • 4. veebruar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
AS Stokker IT divisjoni direktor Margus Uuetoa
Foto: Erakogu

IT direktor: tehnoloogiaga peab oskama äri aidata

Stokkeris uute tehnoloogiate rakendamisest ning enda rollist ja väljakutsetest äri edendamisel rääkis ITuudistele AS Stokker IT divisjoni direktor Margus Uuetoa.

Üks osa Uuetoa tööst on igapäevane kasutajate nn helpdesk. Kui kellegi on mure ja ei oska kuhugi pöörduda, siis pöördutakse tema poole. Tänu sellele on Stokker saanud rakendada väga palju uut tehnoloogiat. Kui inimestel tekib küsimusi ja need korduvad, siis tekib Uuetoal kohe mõte, et äkki on võimalik midagi automatiseerida. Ta on veendunud, et kui mitmel inimesel on samasugune küsimus, siis on võimalus, et seda saab automatiseerida, et inimene oma vastused kiiremini saaks ja jääks aega teiste asjadega tegeleda.

14.02. seminaril „IT juhtimise praktikakoda

Margus Uuetoa: „Kolm näidet, kuidas automatiseerimine Stokkeri tööriistaäris kasu toonud on”.

Vaata, kes veel esinevad ja pane end kirja SIIN!

„Mina üritan ennetada küsimusi, et enne veel kui küsimus tekib, annan mina juba vastuse. Ja seda igas Stokkeri valdkonnas, nii müük, hooldus, hulgimüük kui logistika. 4600 alusega oleme üks korralik logistika- või siis laoettevõte, sest kogu Baltikumi kaubad on laos,“ selgitas Uuetoa.

Töö laos peab tema sõnul käima nagu kellavärk: „Iga minut on arvel ja oluline on, et ükski laomees ei teeks üleliigset sammu ning võimalikult vähese vaevaga saaks võimalikult palju kaupa laost välja tuua.“ Samuti on ka hoolduse juures. Kui mingi masin vajab hooldust, siis on see andmetest näha ja ka seda, millal on vaja teha järgmine hooldus.

„Minu ülesanne on luua lahendus, mis annaks enne vastuse kui seda küsida osatakse. Ma tahan selliseid asju teha,“ sõnas Uuetoa.

Küsimusele, et mis on raskused ja väljakutsed selles rollis hakkama saamisel vastas Uuetoa, et tehnoloogia areneb väga kiiresti. „Inimestel küsimused muutuvad kogu aeg. Millist küsimust ta võib homme esitada, et ma täna suudaksin vastuse anda – see ongi keeruline, aga huvitav,“ täpsustas ta.

Vahel näidatakse talle huvitavaid lahendusi, aga kui hakata vaatama, et kui palju see klienti aitab või kui palju raha juurde toob, siis ei tule need vastused sellised, et me peaksime kohe ostma, arendama, ehitama või tegema. „Pigem leida enne vastus, kui küsimust veel ei olegi,“ on Uuetoa veendunud.

Üheks oma õnnestunud projektiks peab Uuetoa Stokker Finance’i käivitamist, millega Stokkerist ostetud kaupadele on see ettevõte finantseerijaks ja annab laenu. Laenuotsus tehakse hetkega, sest kasutatav tehnoloogia võimaldab automaatset taustapäringut. Sama rakendust kasutatakse Eestis, Lätis ja Leedus.

Stokkeri ärist

Stokkeri ärist lähemalt rääkides selgitas Uuetoa, et ettevõtte klientide ring on väga lai, alates kaevandustest kuni muruniidukite või labidate ostjateni välja. Võib öelda, et pea kõik Eesti suuremad ettevõtted, sest tarnitakse näiteks ka puhastusseadmeid. Kaetud on nii jaemüük kui hulgikanal. Klientideks muuhulgas ka autofirmad ja -teenindused, millele müüakse näiteks õli.

„Müüme ekskavaatoreid kaevandustesse, kraavikaevamisekskavaateoreid ja näiteks rentimiseks sobivaid ekskavaateoreid kodus väiksemate tööde tegemiseks, põllumajandustehnikat, asfalditehaseid, labidaid ja kirveid jne. Nii otse kui edasimüüjatele,“ loetles Uuetoa.

IT-juht ettevõttes

Uuetoa ametlik ametinimetus on andmetöötlusosakonna juht, kelle alluvuses töötab ka IT-juht. Osakonnas on kokku Eestis viis inimest, Lätis kaks ja Leedus üks.

Tema kogemuse järgi peaks IT valdkonna juht välja kasvama ettevõtte seest. Ta ise alustas Stokkeris tootejuhina ja müüs mootorsaage, pärast oli hoolduses ja on töötanud mitmes erinevas ametis. Nüüd ehitab ta infotehnoloogia, andmetöötluse ja kommunikatsiooni osakonda. Tema alluvuses töötab IT-juht, kes ei ole ka koolis IT-d õppinud, kuid läks kohe IT valdkonda tööle. IT-d on mehed kestvalt õppinud kogu elu ja ega ITs muud moodi saagi kui peab pidevalt õppima.

„Ärile kõige paremat tuge saab ikka anda see inimene, kes ise on sellest ärist välja kasvanud,“ on Uuetoa veendunud.

Ennast peab ta heaks arvutikasutajaks ja ütleb, et tema peamine ülesanne on ettevõttes teada enne vastust, kui küsimus tekib. See tähendab, et pigem ennetab küsimusi.

„Üks roll on tehnoloogia abil äriedu kasvatamine. Tehnoloogia pole ju eesmärk omaette. Meil on vaja teha äritegevusi ja leida efektiivsed viisid. Mõnda asja on mõistlik teha paberi ja pliiatsiga, mõnda asja Exceliga,“ tõdes Uuetoa.

Täna teab ta enda sõnul enam-vähem kõike ja ütleb, et on ikka suhteliselt IT inimene. „Aga tean ka ikkagi ärist, sest olen sellest välja kasvanud. Kui oled äri poole sees, siis oskad IT käest küsida,“ ütles Uuetoa ja lisas, et äri kasutajat peame tehnoloogiaga oskama aidata.

Margus Uuetoa esineb 14. veebruaril toimuval seminaril „IT juhtimise praktikakoda” ettekandega „Kolm näidet, kuidas automatiseerimine Stokkeri tööriistaäris kasu toonud on”. Tule kuulama ja kaasa rääkima! Vaata, kes veel esinevad ja pane end kirja SIIN!

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755