• 06.02.19, 22:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ITIL 4 toob optimaalsed väärtusvood

Veebruaris 2019 ilmuv ITIL4 arvestab ITs toimunud arenguid ja on liikunud teenuse elutsüklit toetavate protsesside kirjeldamiselt pigem optimaalsete (lean-tüüpi) väärtusvoogude tekitamise ja täiustamise suunas, kirjutab ITIL kooltaja ja konsultant Avo Raup.
ITIL 4 toob optimaalsed väärtusvood
Umbes 15 aastat tagasi alustasid mõned tolle aja Eesti juhtivad IT-ettevõtted, näiteks MicroLink ja Hansapanga IT oma tööd korraldama teadmiste kogumi ITIL (Information Technology Infrastructure Library) järgi. ITIL kujutab endast parima IT-praktika teadmiste kogumit ja oli tol ajal ka parimaks tööriistaks tagamaks kiiret edasiliikumist. Loomulikult, kuna IT ja sellega seotud teadmised arenevad kiiresti, peab ka ITIL muutuma ning arenema. Sellega on järjekindlat ka tegeletud.
Väga oluline muudatus oli 2007. aastal ilmunud ITIL redaktsioonis, kus asuti käsitlema IT-teenuste tagamist üle terve teenuse elutsükli – alates strateegilistest otsustest teenuse vajalikkuse kohta kuni toimiva teenuse toetamiseni. ITIL koosnes siis viiest teenuse elutsükli erinevatele etappidele pühendatud raamatust, kus kirjeldati 26 protsessi, mis olid oluliseks abiks vastavate tööprotsesside käivitamiseks ja kasutamiseks ettevõtetes reaalses keskonnas.
Viimane suurem uuendus ITILi kogumis oli 2011. aastal ilmunud täiendatud ja uuendatud väljalase ning 2016 avaldatud raamat ITIL Practitioner Guidance, mis andis juba vägagi tänapäevase vaate ITILi rakendamiseks.
Nüüd oleme jõudnud järgmise olulise põlvkonnauuenduseni - veebruaris 2019 tuleb ITIL 4. Viimastel aastatel on lisandunud palju uut seoses iduettevõtete loomise ja arendamisega, pilveteenuste lailadase kasutuselevõtu, agiilsete meetodite valitseva positsiooniga jne. See kõik on oma kajastuse leidnud uutes ITIL 4 raamatutes, millest esimene pealkirjaga „ITIL 4 Foundation“ ilmub veebruaris 2019. Kõige üldisemalt võib öelda, et ITIL 4 on vastavalt IT arengule liikumas teenuse elutsüklit toetavate protsesside kirjeldamiselt pigem optimaalsete (lean-tüüpi) väärtusvoogude tekitamise ja täiustamise suunas.
Iga ITIL versiooniga on alati kaasnenud ka vastavate kursuste ja eksamite süsteemi käivitamine, mis võimaldab materjali paremini omandada ja teadmisi praktiliste ülesannete lahendamisega ka kinnitada. ITIL 4 Foundation kursusega me alustame koos teiste eestvedajatega mujal maailmas esimesel ametlikul stardinädalal veebruarikuus.
ITIL 4 on kokkuvõte parimast tänapäeva teadmisest IT teenuste halduse korraldamise kohta ja vajalik kõigile, nii kõigi tasemete IT töötajatele kui ka IT valdkonnaga tihedalt kokku puutuvatele inimestele.
19.03 toimuv Awareness on ühepäevane koolitus, mis sobib, kas uutele , kes tahavad alles üldisemat tutvust teha või siis vanadele kaladele, kes tahavad paari sõnaga kuulata, mis uut uus versioon neile pakkub.
27.02 toimub Foundation ITIL v4 täispikk koolitus.
Avo Raup

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.05.25, 10:14
Smart-ID, AI ja null paberit: uus tarkvara võimaldab koosolekuid pidada detailidesse takerdumata
Koosoleku pidamine tähendab rohkemat kui lihtsalt arutelu – see hõlmab päevakorra koostamist, hääletusi, otsuste dokumenteerimist ja protokollide koostamist, kusjuures aina sagedamini toimuvad nõupidamised üle veebi. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco on loonud lahenduse, mis viib koosolekute korraldamise uuele tasemele, olgu selleks aastakoosolek, avaliku sektori istung või aktsionäride üldkogu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele