ITuudised.ee  • 26 veebruar 2019
Jaga lugu:

Mis on oluline koostööks IT-ettevõttega?

IT-ga puutub moel või teisel kokku ilmselt enamik ettevõtteid. Kuidas valida omale IT-partnerit ja mis on hea koostöö sujumiseks oluline, räägivad Lennuliiklusteeninduse ASi (EANS) IT-valdkonnajuht Risto Pommer ja Atea tehnoloogiajuht Marko Metsoja.

Atea tehnoloogiajuht Marko Metsoja  Foto: Atea

Pommeri sõnul ei ole IT-partneri valiku tegemine sugugi lihtne. Ta võrdles seda hea autoremonditöökoja leidmisega.

Võtmetähtsusega on just usaldus. See aga kasvab ajaga. “Alguses tihtipeale lähedki soovituse peale uude kohta. Annad neile ülesande ja nad täidavad selle. Siis annad järgmise ülesande ning pikapeale tekibki usaldus,” võrdles Pommer. Tänaseks on EANS Ateaga koostööd teinud juba rohkem kui viis aastat ja sellest kogemusest kokkuvõtvalt Pommer välja omad tähelepanekud.

1. Usaldus on oluline

Pommeri sõnul valis ta ettevõttele IT-partneri eelkõige soovituste järgi. Ettevõtte maine oli ülioluline. IT-ringkonnad on võrdlemisi väikesed ja info levib kiiresti. Seda enam, et suure ettevõttena vajasid nad partnerit, kes suudaks leida lahendusi erinevate probleemide puhul.

“Meie puhul oli IT-partneri valimisel oluline, et ta oleks piisavalt suur, et suuta meid erinevate teemade raames hästi konsulteerida. Väikeste võimekus (teadmiste pagas) ei küündi alati selleni, et suuta meid täielikult mõista ja häid lahendusi pakkuda ning teha seda kõike operatiivselt. Seda enam, et suurtel on võimalus ka teatud aspektidelt soodsamat hinda pakkuda,” nentis Pommer.

Usaldust kasvatab omakorda igapäevane töö. Just see, et iga klienti koheldaks nii, et ta mõistaks, et tema on oluline.“ITs on väga oluline turvalisus ja seega peab olema väga valvas, kellele millist infot jagada. Mida pikem ja usalduslikum on koostöö, seda avatumalt on võimalik omavahel ka suhelda,” lisas Pommer.

2. Kommunikatsioonioskus

Probleemide lahendamise edukus sõltub eelkõige sellest, kui hästi suudab klient oma probleemi kirjeldada ja kui hästi IT-partner seda kuulata. Metsoja sõnul on kuulamisoskus võtmetähtsusega. „Kuula ja veendu, et oled probleemi õigesti mõistnud. Analüüsi olemasolevaid andmeid ja leia õige lahendus - paranda viga, mitte eeldust. Testi tulemust ja veendu, et oled probleemi lahendanud,” kirjeldas Metsoja tööprotsessi. Ühe näitena aitas Atea EANSil parandada wifi-probleeme uude majja kolides. “Neil esines Wifi-võrgus ootamatuid ja korduvaid katkestusi. Olgugi et nad ise olid testinud mitmete tootjate lahendusi, ei suudetud probleemi kõrvaldada. Olles olukorda uurinud, soovitasime omalt poolt lahendust. Uue hooneosa valmimisega oli see hea koht testimiseks ja testid osutusid edukaks,” lisas Metsoja.

3. Üks kontaktisik

Nii Pommer kui ka Metsoja tõdesid, et kliendi ja IT-partneri koostöös on kõige olulisem just see, et mõlemalt poolelt oleks üks vastutaja. Juhul kui vastutajaid on rohkem kui üks võib tekkida omamoodi “rikkis telefon”, mille raames läheb info kaduma. “Otsustajatel peaks pidevalt olema võimalus kiirelt ja operatiivselt ühe inimesega ühenduda. Juhul kui see inimene ise vastust ei tea, siis vastutab ta selle eest, et ta vastuse mõne teise tiimiliikme käest kätte saab,” avaldas Metsoja.

Pommeri sõnul on aja jooksul kontaktisikud küll vahetunud, kuid ettevõtte stiil jäänud samaks – alati on leidunud isik, kes küsimusele vastuse leiab ja probleemi lahendab. “See võib küll mõnikord aeganõudvam olla kui otse inseneriga suheldes vastuseid otsida, aga kliendisuhete vaatepunktist on see kindlasti mõistlik. Kliendile loeb lõpuks ikkagi hea teenindus ja positiivne lõpptulemus, millest omakorda kasvab aja jooksul välja usaldus,” nentis Pommer.

4. Erinevate projektide kogemus

EANS IT-valdkonnajuht tõi lisaks välja, et mida suurem ja pikaajalisem on ettevõtte kogemus, seda paremini oskab ta abistada ka oma kliente. “Oluline on oma teadmiste ja kogemuste pagas enda kasuks tööle panna. Paratamatult need, kellel on pikaajalisem kogemus suudavad pakkuda enamat,” nentis ta ja lisas, et vähem-oluline ei ole ka see, et kliendibaasi ja kogemuste põhjal saadud teadmised aitavad teistel klientidel raha kokku hoida. “Nad on testinud erinevaid tooteid ja lahendusi ning tänu sellele oskavad soovitada, mis töötab paremini, mis halvemini ja millesse on mõtet rohkem raha investeerida. See teadmine on tegelikult kullahinnaga,” täpsustas Pommer.

Jaga lugu:
ITUUDISED UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Ituudised uudised igal nädalal enda postkasti.

Ituudised.ee toetajad:

Indrek Kald
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112indrek.kald@gmail.com
Ana Madismäe
Ana Madismäereklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150ana.madismae@aripaev.ee