Statistikaamet ja Garage48 korraldavad mais Tallinnas Eesti esimese andmete visualiseerimise häkatoni. Võitjatiimile on auhinnaks 3000 eurot.

- Häkaton toimub 9.-10. mail Tallinnas Telliskivi linnakus. Foto: garage48.org
Statistikaameti äritehnoloogia osakonna juhataja Annika Braueri sõnul on see unikaalne võimalus pakkuda riikliku statistika tootjale andmetest pildiline lahendus ja selle kaudu tulevikus mõjutada statistikat tarbivate Eesti valitsusasutuste, ettevõtjate ning eraisikute otsuseid.
"Info ülekülluses on tähtis silma paista ning eristuvalt ja arusaadavalt oma lugu rääkida. Häkatonilt ootame uusi ja huvitavaid visualiseerimise ideid, mis aitavad meil nähtavaks teha Eesti inimeste jaoks olulisi andmelugusid. Sobivad nii nn front-end’is programmeeritavad lahendused, animeeritud koodid, liikuvad pildid ja videod ehk kõik see, mis paneb andmed elama," rääkis ta.
Statistikaamet on ürituseks koostanud lähteülesanded koos andmetabelitega. "Seda, milliste kihtide ja filtritega andmeid täpselt kasutada, otsustab iga meeskond ise. Andmeid võib alla laadida ja kasutada kas või Excelist, API-ühenduste loomine andmebaasiga pole kohustuslik. Kui meeskond ei leia visualiseerimiseks endale sobivat ülesannet, võivad nad pakkuda ka oma ideid," selgitas Brauer.
Garage48 projektijuhi Merit Vislapu sõnul on häkatonile oodatud front-end-arendajad, disainerid ja andmete visualiseerijad, andmeanalüütikud ning andmeteadlased. "Osalema võib tulla kogu tiimiga või moodustada kohapeal eri valdkondade esindajatest võistkonna. Tavapäraselt saab ürituse alguses ka juba kokku pandud tiimi individuaalseid osalejaid juurde värvata," rääkis ta.
9. ja 10. mail Telliskivi linnakus Palo Alto Clubis toimuva ürituse lõpus valib žürii välja parimad, kellele on ka auhinnad: võitjatiimile 3000 eurot ning kahele järgnevale tuhat eurot.
Statistikaamet on riigiasutus, mille põhiülesanne on pakkuda objektiivset infot Eesti keskkonna, rahvastiku, sotsiaalvaldkonna ja majanduse olukorra ning trendide kohta. Statistikaameti eesmärk on kujuneda aastaks 2022 Euroopa kõige tõhusamaks ja uuenduslikumaks tarbijasõbraliku ning usaldusväärse statistika tootjaks.
Garage48 asutati 2010. aasta aprillis Eesti iduettevõtjate Pipedrive, Fortumo, Weekdone, Mooncascade ja Taxify eestvedamisel. Garage48 häkatonide sari algatati kohaliku idufirmamaastiku elavdamiseks, et tuua Ida-Euroopasse ja ka teistele arenevatele turgudele Silicon Valley käsitlust.
Tänaseks on korraldatud juba 130 häkatoni rohkem kui 40 linnas ja 22 riigis, esitatud on rohkem kui 1500 ideed ning ehitatud ligi 800 prototüüpi.
Seotud lood
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.