• 24.04.19, 10:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa riigid teevad digimaksu plaane

Pärast seda, kui ELi liikmesmaadel ei õnnestunud saavutada kokkulepet üle-euroopaliste ettepanekute osas, on mitmed riigid tulnud välja siseriiklike digimaksu plaanidega.
Google Ads on Google'i loodud veebipõhine reklaamiteenus, mis võimaldab tasu eest näidata reklaame Google'i teenustes. Google Ads töötab HTTP-küpsiste ja reklaami tellija määratud märksõnade põhjal.
  • Google Ads on Google'i loodud veebipõhine reklaamiteenus, mis võimaldab tasu eest näidata reklaame Google'i teenustes. Google Ads töötab HTTP-küpsiste ja reklaami tellija määratud märksõnade põhjal.
  • Foto: Google
Advokaadibüroo Eversheds Sutherland Ots & Co partneri ja maksuvaldkonna juhi Toomas Pikamäe sõnul on jõutud arusaamisele, et Google’i, Amazoni, Facebooki ja teiste kiiresti kasvavate tehnoloogiafirmade kasumi maksustamise tase pole asjakohane.
"Need firmad on loonud endale struktuuri, kus nende teenused on tarbitavad pea kõikides riikides, ent nende kasum koguneb üksnes madala maksumääraga riikidesse," selgitas ta.
Pikamäe sõnul on praegu kehtiv rahvusvaheline maksuõigus kujunenud tööstusettevõtjaid silmas pidades ja seob piiriüleste firmade kasumi maksustamise nende füüsilise kohalolekuga kas esinduste või kaubandusüksuste kujul.
Internetifirmadel tavaliselt selline füüsiline kohalolek puudub ja see võimaldab neil pakkuda teenuseid korraga paljudes riikides, ilma et neil tuleks oma kasumilt märkimisväärset maksu tasuda.
Toomas Pikamäe kinnitusel on üsna tõenäoline, et mõni Euroopa Liidu liikmesriik võtab digimaksu kehtestamise sammu ette üksinda.
Prantsusmaa on teatanud, et kui ELi tasandil kokkulepet ei saavutata, võib ta kehtestada koguni tagasiulatuvalt, 1. jaanuarist 2019 kehtiva maksustamise regulatsiooni. Sarnast sammu kaalub ka Hispaania. Austria on teatanud, et kavatseb kehtestada veebireklaamile käibemaksu 3% aastast 2020. Seevastu Saksamaal pole digimajanduse maksu kehtestamist lähitulevikus oodata.
Eesti plaanide kohta avaldas rahandusministeeriumi asekantsler oktoobris 2018 arvamust, et Eesti ei plaani riigisisest digimaksu ning oodatakse Euroopa Liidu tasandil ühiste reeglite kehtestamist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.04.25, 11:08
Crayoni 5. Küberturvalisuse Foorum: milline on küberkaitse AI ajastul?
Viimastel aastatel on küberkaitse muutunud tehnilisest probleemist strateegiliseks ärimureks. Kuna küberohud muutuvad üha keerukamateks, kasvavad ka riskid, mida need põhjustavad. 15. mail toimuv Crayoni 5. Küberturvalisuse Foorum on oluline sündmus neile, kes soovivad küberkuritegevuse vastu võitlemises samm ees püsida. Foorum toob kokku tuntumad küberkaitseeksperdid ja arvamusliidrid, kes arutlevad ettevõtteid ohustavate väljakutsete teemal ning uurivad lahendusi, mis aitavad kujundada küberkaitse tulevikku.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele