Autor: Indrek Kald • 30. aprill 2019

34% veebis ostjaist vastutab 88% ostude eest

Nn aktiivsed ostjad moodustavad Eestis kõikidest netiostude sooritajatest kolmandiku, ent vastutavad tervelt 88% ostude eest, selgus pakiveoteenuse pakkuja DPD uuringust.
Eesti aktiivsemad e-ostlejad tellivad netist enamasti ilu- ja tervisetooteid ja riideid.
Foto: Pixabay

"See, et kõigest 34% netiostlejatest vastutab tervelt 88% ostude eest, näitab selgelt seda, et nad on sektorile väga oluline sihtgrupp, kelle soovide ja harjumustega tuleb arvestada," selgitas DPD Eesti e-ärisuuna juht Margot Posti.

"Teisalt iseloomustab see e-kaubanduse võimet kasvatada lähiaastate jooksul oma mahte lausa kordades," lisas ta. "„Kui nüüd ka kõik teised e-ostlejad muutuks sama aktiivseks, siis netiostude mahud mitmekordistuksid päris kiiresti," kinnitas Posti.

DPD uuringute järgi sooritavad aktiivsed ostjad Euroopas keskmiselt 32 ostu aastas ja Suurbritannias lausa 54. Eestis jääb see number veel kõigest 13 ostu juurde.

Küsimusele „"Kas tellite netist füüsilisi kaupu tihti?" vastas aktiivsetest ostjatest positiivselt 98%, samas Eesti keskmistest netiostlejatest vastas samale küsimusele positiivselt 36%.

Margot Posti sõnul on aktiivsed kaupade tellijad Eestis ootuspäraselt enamasti noored, siinseist aktiivseist ostjaist on pooled alla 35aastased. "See tähendab omakorda ka seda, et oma tellimuste esitamiseks kasutavad nad tõenäolisemalt mobiiltelefone ja tahvelarvuteid, kui tavapärast lauaarvutit," lausus Posti.

"Samuti on aktiivsed ostlejad noortele omaselt ka suuremad sotsiaalmeedia kanalite tarbijad ning järgivad rohkem sealt saadud soovitusi ja reklaame," lisas DPD Eesti e-ärisuuna juht.

Eesti aktiivsemad e-ostlejad tellivad netist enamasti ilu- ja tervisetooteid ja riideid. Hoogsalt on aga tõusmas ka kodutehnika ja sisustuskaupade osakaal. Samuti on nad märksa altimad tellima koju värsket toitu ja jooke. Kui keskmisest Eesti netiostlejast on endale koju värsket toitu ja jooke tellinud 10%, siis aktiivsete ostjate puhul on see number 24%.

Aktiivseid ostjaid iseloomustab lisaks veel kindlate ja neile usaldusväärsete e-poodide eelistamine ehk nad teevad suurema tõenäosusega oste samades ostukeskkondades.

DPD uuringu järgi teostatakse Eestis kõikidest füüsiliste kaupade ostudest 8,2% läbi netikeskkonna ning regulaarseid internetioste teeb 36% interneti kasutajatest.

DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 24 328 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18aastased inimesed, kes eelmisel aastal olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755