• 20.06.19, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

14 000 päringut aastas panid rahvusraamatukogu vestlusrobotit looma

Aastas saab rahvusraamatukogu ligi 14 000 e-kirja tihti korduvate küsimustega. Infopäringutele vastamise tõhustamiseks on plaanis lugejatega suhtlema panna vestlusrobot.
Rahvusraamatukogu peadirektor Janne Andresoo.
  • Rahvusraamatukogu peadirektor Janne Andresoo.
  • Foto: Meeli Küttim
"Projekti tulemusel on kavas luua tehisintellektil tugineva vestlusroboti prototüüp, mille alusel saame tõendusmaterjali, kas vestlusrobotit kasutades on võimalik pakkuda kasutajatele infoteenust 24/7 ning kiirendada vastuse jõudmist küsijani," selgitas rahvusraamatukogu peadirektor Janne Andresoo.
Kultuuriministeeriumi kultuuriväärtuste asekantsler Merilin Piipuu sõnas, et rahvusraamatukogu on nutikate lahenduste eestvedaja pärandi valdkonnas. "Nad julgevad suurelt mõelda, katsetada ja riskida," märkis ta.
Rahvusraamatukogu kratiarendus on osa majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning riigikantselei eestvedamisel ellu kutsutud tehisintellekti arendamise ja kasutamise projektist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks vestlusroboti kratile on arenduses ka automaatse märksõnastamise kratt. Selle projekti tulemusel valmib prototüüp, mida saavad tulevikus kasutada oma tegevuse optimeerimiseks ka teised raamatukogud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.10.25, 14:52
Esecom toob turule Zoomi kõnekeskuse, et pakkuda maailmatasemel kliendisuhtlust
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele