Autor: Indrek Kald • 25. veebruar 2020

E-oste tehakse Eestis üha enam, samas keskmine ostusumma kahaneb

Eestlased ostavad veebist järjest rohkem, samas üha langeb keskmise ostu summa.
Kõige kiiremini on kasvanud sõidujagamise ja toidukullerteenuse valdkond, pildil Wolti toidukuller.
Foto: Liis Treimann

SEB andmetel on võrreldes 2017. aastaga pangakaartidega teostatud e-ostude maht kasvanud enam kui poole võrra. Osa kasvust on jõudnud Eesti e-kauplejateni, kelle turuosa on tõusnud 11%ni võrrelduna 2017. aasta kuue protsendiga.

"Sellele on kahtlemata kaasa aidanud uute mugavusteenuste turule toomine, mille eest tasutakse tavaliselt üksnes e-ostude abil. Kõige kiiremini on seejuures kasvanud sõidujagamise ja toidukullerteenuse valdkond, selget tõusu näeme ka kojuvedu pakkuvate kaubanduskeskuste e-ostude numbrites," kommenteeris SEB juhatuse liige Ainar Leppänen.

Kõige populaarsemateks e-ostukanaliteks Eesti elanike seas on suured rahvusvahelised platvormid (Alibaba, Aliexpress, Amazon). Kohalike e-poodide teenuseid kasutab veidi üle 40% eestlastest.

Kui e-ostukanalites teostatud kaarditehingute arv on viimase kolme aasta jooksul kasvanud, siis tehingute keskmine summa on langenud: 2017. aastal ulatus keskmise kaarditehingu summa ligi 40 euroni, 2019. aastal on see langenud 33 euroni.

"E-poodlemise statistika näitab, et e-oste tehakse rohkem, mis tähendab, et e-kaubandus on saanud üha enam meie igapäevaelu osaks, samas keskmiselt sooritatakse oste väiksemate summade eest," ütles Ainar Leppänen.

Tema sõnul on maksevahenditest populaarsed nii pangalink, krediit- kui ka deebetkaart, samuti virtuaalne pangakaart ning PayPal.

SEB e-ostude analüüsi aluseks on panga korraldatud kliendiuuring e-kaubanduse teemal, lisaks on teostatud e-kaubanduse kaarditehingute analüüs aastatel 2017-19.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755