Autor: Indrek Kald • 2. aprill 2020

Kaks Tartu IT-firmat lõid lahenduse, mis aitab restoranidel vältida Bolti ja Wolti kasutamist

Kaks Tartu tehnoloogiaettevõtet lõid lahenduse, mis aitab igal restoranil oma olemasolevat tööjõudu kasutades käivitada toidu kojukande teenuse, vältides vajadust Bolti või Wolti järele.
Restorani Kolm Tilli omanikeringis on ka Joel Ostrat.
Foto: Andras Kralla

Lahenduse, mis võimaldab restoranidel veebis nii tellimusi kui makseid vastu võtta ning kõik tellimused seejärel tööülesannetena kulleritele jagada, on üheskoos loonud Fleet Complete Eesti ja Voog.

Eriolukorra üheks suuremaks kannatajaks on kohalikud restoranid, kelle uksed on olude sunnil suletud: pole kliente, pole tööd teenindaval personalil ning varutud tooraine võib raisku minna, selgitas Fleet Complete Eesti turundusjuht Veiko Strauss.

Vaja võimalikult vähe inimkontakte

"Et ära hoida kõige mustemat stsenaariumit, tekkis küsimus, kuidas saaks lahendada restoranide kaks suurimat probleemi. Esiteks, et teenindajatel oleks tööd. Teiseks, et mingisugunegi käive säiliks. Lisaks sellele peaks kogu asi töötama võimalikult vähese inimkontaktiga," rääkis ta.

Voog on veebipoodide ehitamise tööriist, mille abil saab internetis tellimusi ja makseid vastu võtta. Telemaatikaettevõtte Fleet Complete tugevuseks on mobiilsete tööülesannete — nt kulleriteenus — haldamise lahendused.

Ettevõtete teatel aitab nende loodud lahendus säästa nii Wolti kui Bolti vahendustasu ning puudub vajadus ka lõppkliendilt kojukande eest raha küsida.

Esimene restoran, kes kõnealuse lahenduse abil oma äriga internetti kolis, on Tartus asuv Kolm Tilli. "Mõne nädalaga on meie suurest restoranist saanud täiesti teistsuguse iseloomuga koht. Peame olukorraga kaasa minema ning teeme seda selleks, et kunagi saaksid külalised taaskord Kolme Tilli tulla," sõnas ettevõtte juhatuse liige Mikk Valtna.

Puhtalt telefoni teel äri ei toiminud

Tema sõnul proovivad nad iga hinna eest lõpliku sulgemise vastu võidelda, kuigi esimesed päevad olidki üks suur "ettenägematu olukord". Alguses plaanis restoran hakata tellimusi telefonis vastu võtma, ent tagantjärele vaadates oleks sel viisil tellimuste haldamine Valtna sõnul väga keeruline olnud.

"Seepärast on seda suurem heameel, et Veiko Strauss meiega ühendust võttis ja selle lahenduse välja pakkus. Tellimused tulevad mugavalt veebist ning liiguvad otse kullerite telefonidesse, mis teeb meie töö efektiivsemaks ja kiiremaks," selgitas Mikk Valtna.

Esimese nädalaga täitis Kolm Tilli enam kui 500 uuel viisil saabunud tellimust. "Meie eelis on see, et kullerid on toidu valmimisel kohapeal olemas. Aega võib võtta ainult toidu valmistamine, mis on teatud hetkedel pikas ootejärjekorras," lisas ta.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755