Autor: Indrek Kald • 14. aprill 2020

Ajujahi finalist pakub osalemist kasutajakogemuse testides

Äriideede konkursi Ajujaht finaali jõudnud ettevõte hakkas pakkuma eraisikuile võimalust osaleda tasulistes kasutajakogemuse testides, mis on vajalikud uute toodete või teenuste arendajatele.
Sharewelli kaasasutajad Sten Kreisberg ja Igor Murujev.
Foto: Johan-Paul Hion

Ettevõte koostab testi, mis tuleb vastajal ära teha. Seejärel saab valida platvormil oma sihtrühma ning määrata tasu. Süsteem edastab testi valitud sihtgrupile, kes selle sooritab. Testijaks saab registreerida igaüks olenemata vanusest ja soost, kirjeldas teenust ettevõtte Sharewell juht Sten Kreisberg.

"Kriisiolukorras on lisaraha teenimise võimalused eriti olulised, kuna tänases olukorras võib veel palju muutuda," lisas ta pressiteates.

Testid on tavaliselt 5–20 minutit pikad, kuid võib juhtuda, et testija satub valimisse, kus tuleb sooritada tunnipikkust testi.

Ajujahi veebis on Kreisberg kirjeldanud Sharewelli platvormina, mis aitab lihtsalt ja kergelt oma arendamisel olevat toodet testida ja nii sellele tagasisidet koguda kasutajailt, kes ühelt poolt on võõrad, ent sobivad sihtgruppi.

"Pakume ka seda, kui arendaja soovib katsetada mingi programmijupi toimivust testkasutaja peal, siis saab ta meie abil seda teha seda. Lisaks on tulevikus soov pakkuda emotsioonide jälgimist ning võimalust näha, mida isik teeb arvuti ekraanil," rääkis ta.

Potentsiaali on Kreisbergi sõnul turul palju. "Suurt kasutegurit näeme ka startuppidele, kel võib puududa oskus ja teadmine leida omale sobivaid testkliente," märkis ta.

Ettevõte sai alguse isiklikust kogemusest, kui Sharewelli kaasasutaja Igor Murujev osales ühe firma uuringus ja nägi, kui vaevaliselt see neil käis. "Tollal sündinud esimene idee on aga oluliselt edasi arenenud ja praegune lahendus loob klientide jaoks rohkem võimalusi ja väärtust," kinnitas Sten Kreisberg.

Tema sõnul on teisigi sarnaseid lahendusi, kuid nende tehnoloogiad on vanad. "Lisaks pakutakse palju poolikuid lahendusi, mille kasutajana saad ainult ühe või teise asja. Meie soov on pakkuda väärtust alates lihtsamatest küsimustikest kuni keeruliste lahendusteni, kus saab mõõta näiteks inimeste emotsioone ja muud," sõnas ta Ajujahi veebilehele.

Jaanuaris ütles ta, et aasta esimestel kuudel on vaja leida 3-4 klienti, kellega ideed testida. "Aasta lõpuks soovime, et olemas oleks umbes 20 klienti. Siis saaksime võtta suuna Skandinaaviasse," kinnitas ta toona.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755