Autor: Indrek Kald • 22. aprill 2020

Esimeses kvartalis kasvas enim Elisa, kõige vähem aga Telia

Aasta esimese kolme kuuga kasvatas siinsetest telekomidest enim käivet Elisa, kellele järgnesid Tele2 ja Telia.
Elisa Eesti juht Sami Seppänen IKT aastakonverentsil 2019.
Foto: Raul Mee

Elisa Eesti käive ulatus kvartali lõpus 44,4 miljoni euroni, kasvades möödunud aasta esimese kvartaliga võrreldes kümme protsenti.

Mobiilsideteenuste liideseid oli Elisal kvartali lõpu seisuga kokku 664 085. Seejuures on ettevõte 38%se turuosaga suurim teenusepakkuja lepingulistele eraklientidele. Ka numbriliikuvuses sai aasta kolme esimese kuuga enim numbreid juurde Elisa, kokku 1883.

TV-teenuste liidesete arv kaabel- ja üle õhu võrgus kasvas Elisal 204 492 kliendini. Kaabel- ja optikavõrguklientide arv tõusis möödunud aastaga võrreldes ligi ligi 3,5% ehk 98 285 kliendini.

Käesoleval aastal jätkab ettevõte arendustöödega kaabelvõrgus ja mobiilse andmesidevõrgu tihendustöödega, mis on ühtlasi ettevalmistuseks 5G võrgu käivitamisele Eestis. Kavas on rajada sadu kilomeetreid optilist võrku.

Telia juht: kvartal eristub kõigist varasemaist

Telia Eesti juhatuse esimehe Robert Pajose sõnul eristub 2020. aasta esimene kvartal kõigist eelnevatest, sest kogu riigis pandi proovile digiteenuste pakkumise ning kasutamise võimekus.

Telia müügitulu ulatus esimese kvartali lõpu seisuga 78,4 miljoni euroni, kasvades aastatagusega võrreldes 3,5%.

Mobiililiitumiste arv jõudis kvartali lõpus 1,075 miljonini, kasvades aastaga 72 000 liitumise võrra. Telia interneti püsiühenduste kasutajate hulk jäi eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes samale tasemele (243 000), TV-teenuse kasutajate arv aga kahanes veidi (211 000 vs 214 000).

Tele2: enim kasvas äriklientide internetilahenduste müük

Tele2 Eesti esimese kvartali müügitulu oli 18,7 miljonit eurot, kasvades mullu sama perioodiga võrreldes 7%. EBITDA ehk ärikasum enne kulumit suurenes eelmise aastaga võrreldes 20%, ulatudes esimeses kvartalis nelja miljoni euroni.

Aasta esimese kolme kuuga kasvas enim äriklientide internetilahenduste müük, suurenedes eelmise aasta sama ajaga võrreldes 66%.

"Tugevad majandustulemused annavad kinnitust klientide usaldusest," kommenteeris Tele2 Eesti tegevjuht Chris Robbins.

Ettevõtte teatel paistab eraklientide müügitulemusi vaadates silma järjest kasvav mobiilsete teenuste tarbimine, mis tähendab ka üha suuremaid vajadusi andmemahtude järele. Aina enam toiminguid tehakse mobiiltelefoniga ja eeldatavasti näitavad andmemahud kasvutrendi ka järgnevatel aastatel.

"Inimeste jaoks muutub järjest olulisemaks, et nad saavad kasutada mobiilset internetti igal ajal ja kõikjal olles," sõnas Robbins. "Suurendame võrguhooldustööde käigus pidevalt interneti kiirusi ja mahte üle kogu Eesti. Samuti rajame sel aastal Eestisse kokku 336 uut tugijaama," lisas ta.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755