Autor: Indrek Kald • 22. aprill 2020

Telia Eesti juht: kriis on väga hea mõõdupuu oma äri vajalikkuse hindamiseks

Telia Eesti juhatuse esimehe Robert Pajose sõnul on koroonaviiruse levikust tingitud eriolukord ja majanduskriis väga hea võimaluse oma äri vajalikkust hinnata.
Telia Eesti juht Robert Pajos.
Foto: Eero Vabamägi

"Ükski väga põhjalik kriisiõppus poleks meid ette valmistanud uueks reaalsuseks. Ometi oleme suutnud hoida oma võrke, teenuseid ja tegevusi ka püsivas kriisisituatsioonis väga heal tasemel," sõnas ta.

Pajose arvates on tänane eriolukord väga hea mõõdupuu, mille järgi hinnata seniste investeeringute, tehnoloogiate ja teenuste vajalikkust.

"Elame juba enam kui kuu aega situatsioonis, kus mobiilset internetti tarbitakse tavapärasest ca kolmandiku võrra, interneti püsiühendusi ja TV-teenuseid ligemale veerandi võrra ning mobiilset kõnesidet umbes poole võrra enam kui enne kriisi. See kõik esitab täiesti uutmoodi väljakutse ka teenusepakkuja võrkudele ja süsteemidele," märkis ta.

Telia Eesti juhatuse esimehe sõnul eristub 2020. aasta esimene kvartal kõigist eelnevatest ning terves riigis pandi tõsiselt proovile erinevate digiteenuste pakkumise aga ka kasutamise võimekus.

Tema sõnul näitas Telia analüütika märtsi keskel ehk kohe pärast eriolukorra väljakuulutamist, kuivõrd palju kasvasid mobiilse interneti tarbimise mahud eri piirkondades. Samuti näitas Telia anonüümsete liikuvusandmete analüüs, kui palju on kriisi ajal kukkunud inimeste igapäevane liikumine Eesti-siseselt.

"Just seesuguse analüütika kasutamine on praeguses kriisis üks mooduseid, kuidas nii inimesed, ettevõtted kui riik tervikuna saavad ühiselt teha tarku otsuseid viiruspuhangu vastu võitlemisel," ütles Pajos.

See kõik on muutnud ka Telia töörütmi ja lähenemist. Suur osa ettevõtte töötajatest on viimased viis nädalat teinud kaugtööd.

Telia juhi kinnitusel on ettevõtte üks tänaseid prioriteete näiteks mobiilside 4G mahtude lisamine erinevatesse piirkondadesse, kus nõudlus mobiilse andmeside järele on kriisi tõttu kasvanud. Koostöös partneritega on nende tööde teostamise protsessid tavapärasest kiiremad.

Kriisist tingituna on näiteks Telia kõnekeskuse koormus kasvanud ligi poole võrra, kuna kodus töötamine ja õppimine on kasvatanud kliendipöördumiste hulka nii töö kui koduse meelelahutuse vaates. Hüppeliselt suurenes ka Telia digikanalite kasutamine klientide poolt.

Telia Eesti mobiililiitumiste arv ulatus selle aasta esimese kvartali lõpus 1,075 miljonini, kasvades aastataguse ajaga 72 000 võrra. Telia interneti püsiühenduste kasutajate hulk jäi eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes samale tasemele (243 000), TV-teenuse kasutajate arv aga kahanes veidi (211 000 vs 214 000).

Telia Eesti müügitulu ulatus esimese kvartali lõpus 78,4 miljoni euroni, kasvades aastatagusega võrreldes 3,5%.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755