Autor: ITuudised.ee • 17. august 2021

IKT-äri olulisima konverentsi teemadeks on edu, kasv ja plaanid – läbi inimese

IKT aastakonverents keskendub tänavu kõige olulisemale IKT-äris ehk inimestele, kes tehnoloogiat loovad ja rakendavad: klientidele, töötajaile ja kasutajaile.

Mullusel IKT aastakonverentsil osalesid vestlusringis Margus Nõlvak, Ivo Suursoo ja Sami Seppänen.
Autor: Raul Mee

Valdkonna ettevõtete võtmeisikud kokku tooval konverentsil saab 13. oktoobril osaleda nii saalis kui veebi vahendusel.

Tallinna hotellis L'Embitu toimuval aasta tippsündmusel arutatakse, milliseid IKT-teenuseid inimesed vajavad ja kuidas neid vajadusi välja selgitada. Samuti on teemaks, kuidas parandada kasutajakogemust ja disainida IKT-teenust.

Räägitakse ka sellest, kuidas luua ettevõttes kultuur, mis talente ligi tõmbab ja kinni hoiab. Samuti ei saa mööda vaadata klientidest – kuidas nende vajadusi paremini mõista ja neile vajalikke teenuseid luua-müüa.

Ühtlasi autasustatakse Äripäeva IKT-sektori TOPi võitjaid, kellega räägitakse edu saavutamise tagamaadest, seega saavad konverentsil osalejad hulga ideid ja uusi teadmisi. Ka analüüsitakse kokkusaamisel IKT-sektori hetkeolukorda ja kasvuvõimalusi ning jagatakse mõtteid 2021. aasta plaanide elluviimiseks ja tuleviku kavandamiseks.

Vestlusring: milline on Eesti digiriik aastal 2030

TOPi võitjate austamise ning küsitlemise järel avab konverentsi pooletunnine vestlusring teemal, milliseid IT-teenuseid Eesti rahvas tulevikus vajab. Oma arvamuse ütlevad ettevõtjast endine IT-minister Kaimar Karu, MKMi digiarengu asekantsler Siim Sikkut ja e-riigi akadeemia juht Hannes Astok.

Muuhulgas on nende arutelu teemaks koroonakriisi õppetunnid – miks oleme nii aeglased ja jäigad? Räägitakse ka sellest, kuidas Eesti elanike vajadusi välja selgitada ja sellele tuginedes uusi digiteenuseid luua.

Edasi selgitab Keiu Telve, kuidas mõista inimest. Tema juhitav rakendusliku antropoloogia keskus on arengumeelsetele ettevõtetele mõeldud uuringukeskus. Selle 2014 loodud keskuse eesmärgiks on suurendada kvalitatiivsete uuringute rolli nii ühiskondlike kui ka praktiliste probleemide lahendamisel.

Laval ka teenusedisaini üks pioneere Eestis

Järgmisena on lava Brand Manuali kaasasutaja Kaarel Mikkini päralt ning jututeemaks, kuidas disainida IT-teenust. Mikkin on teenusedisaini kontseptsiooni üks pioneere Eestis, kes oma pika karjääri jooksul on nõustanud paljusid ettevõtteid erinevatest valdkondadest – kaubandusest ja toiduainetööstusest IKTni.

Kuidas ajulained muutuvad disainiotsusteks, seda selgitab aga Trinidad Wisemani innovatsioonijuht Hegle Sarapuu. Nimelt kasutab Trinidad Wiseman oma töös ajulainete mõõtmist hea kasutajakogemuse loomisel ning see on tekitanud klientide hulgas palju põnevust.

Lõunapausi eel jagab hea kasutajakogemuse loomise kogemusi Nortali kasutajakogemuse juht Jana Viia.

Milliseid kasutajasõbralikke lahendusi võimaldab mobiilside viies põlvkond, räägib seejärel Telia tehnoloogiajuht Andre Visse. 5G hõlbustab ja kiirendab teadupärast paljude valdkondade arengut, mis omakorda elavdab majandust ja riiki tervikuna. 5G-maailmas saab kujutlusvõime uue jõu: autod vahetavad omavahel nutikalt infot, arstid viivad distantsilt läbi keerukaid operatsioone ja insenerid juhivad masinaid tuhandete kilomeetrite kauguselt.

Kuidas leida ja hoida IT-äris töötajaid?

Edasise tunni teemaks on ettevõtte kultuuri roll töötajate leidmisel ja hoidmisel. IKT-firmade edu tagavad töötajad ja talentide pärast käib armutu üleilmne võitlus. Kuidas Pipedrive ja Helmes oma ettevõtte kultuuri on loonud ja mis mõju on sellel töötajate motivatsioonile, räägivad Aino-Silvia Tali Helmesest ja Leelia Rohumaa Pipedrive'ist.

Kohvipausi järel on vestlusringi teemaks kasutajakeskne tootearendus – kuidas arvestada seejuures kasutajate ja klientide soove, kuidas luua teenuseid-tooteid, mida ka väheste digitaalsete oskustega inimesed kasutada saaksid?

Neil küsimustel võtavad sõna Tallinna linna digiteenistuse direktor Martin Männil, ADM Interactive'i juhataja Riho Pihelpuu ning tervise ja heaolu infosüsteemide keskuse (TEHIK) juhataja Katrin Reinhold.

Soodushind kehtib 22. augustini

IKT aastakonverentsi lõpetab Arrow ECS Baltic OÜ äriarendusjuht Raido Orumets, kes arutleb kliendikeskse müügi üle IT-äris. Kuidas mõista ja kaardistada oma klientide vajadusi, mis arendusettepanekuid arvesse võtta ja milliseid mitte, kuidas saavutada seda, et klient oleks lojaalne sinu ettevõttele, mitte kliendihaldurile?

Soodushind 13. oktoobril Tallinnas toimuvale IKT aastakonverentsile kehtib selle nädala lõpuni. Osaleda saab nii kohapeal hotellis L'Embitu kui ka veebi vahendusel.

IKT aastakonverentsi lisainfo ja registreerumine:

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 517 7736
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112