• 16.04.24, 09:31

Vaata, mis reeglid kehtivad Telias tehisaru kasutamiseks. “Käime veel kaardistamata rajal”

Telia Eesti julgustab töötajaid tehisintellekti kasutama, kuid on probleemide vältimiseks kehtestanud mitmed reeglid.
Telia hoiak tehisaru kasutamise osas on uudishimulik, kuid ettevaatlik, kinnitas ettevõtte riskijuht Andreas Meister.
  • Telia hoiak tehisaru kasutamise osas on uudishimulik, kuid ettevaatlik, kinnitas ettevõtte riskijuht Andreas Meister.
Seejuures on mõned AI-rakendused siiski ka keelatud.
“Tegemist on areneva tehnoloogiaga ning käime veel kaardistamata rajal,“ selgitas Telia Eesti riskijuht Andreas Meister piiranguid tehisintellekti rakendamisel. Neil teemadel räägib ta ka 14. mail Tallinnas IT-juhtimise aastakonverentsil.
Täpsemalt on ettevõttes kehtestatud kolm peamist reeglit: 1) kasuta tehisaru rakendusi, mis on Telia poolt lubatud, 2) tehisaru rakenduse kasutamisel kasuta ainult avalikku või ettevõttesisest infot, konfidentsiaalse ja salajase info kasutamine pole lubatud, 3) kontrolli tehisaru poolt antud väljundit enne kasutamist.
ChatGPT ja Gemini on keelatud
Seejuures on näiteks ChatGPT ning Google´i generatiivńe vestlusrobot Gemini Telia Eestis keelatud. “Probleemiks ei ole ChatGPT, vaid avalik tehisaru teenus, mille puhul puudub täpne teadmine sisestatud info edasisest kasutamisest,” rääkis Meister.
Loe lisaks
IT-juhtimise aastakonverents toimub Tallinnas loomaaia keskkonnahariduskeskuses, nagu ka fotol olev 2022. aasta IKT aastakonverents. Agur Jõgi on ka tänavu laval.
  • 01.04.24, 14:43
IT-juhtimise aastakonverents: AI nipid ja ohud, mitmed kogemuslood, IT-juhi roll ja tulevik
Samamoodi ei ole Telia lubatud kasutada ka Google´i vestlusrobotit Gemini, mida varem tunti Bardi nime all. “Lisaks on ebaselge veel avalike tehisaru teenuste poolt saadud väljundi autoriõiguse küsimus,” täiendas Telia riskijuht.
Telia-siseselt kasutavad nad Copilot´i privaatset lahendust, mille puhul info, mida sisestatakse, on kaitstud, sisestatud infot ei salvestata ning sellega ei arendata vestlusrobotit.
Tehismõistusel Telia mitu kasutuskohta
Andreas Meisteri sõnul kasutatakse tehisaru Telias töö lihtsustamiseks, vigade leidmiseks ning anomaaliate tuvastamiseks. Näiteks leiab tehisintellekt rakendamist IT-süsteemide arenduses, klienditeeninduses ning andmete analüüsimisel.
“Loomulikult saab vestlusrobotit kasutada ka informatsiooni kiireks leidmiseks,” lisas ta. Copilot´i kasutamise tulemusel leidis Telia riskijuht näiteks ettevõttesisese dokumendi “Guiding principles on trusted AI ethics”, mis anti välja aastal 2019.
“Kuna Telia jaoks on tegemist siiski uue tehnoloogiaga, siis kogume parimaid praktikaid, mida Telia Company üleselt jagame ning analüüsime, kas ja kuidas seda kasutada. Võib öelda, et Telia hoiak tehisaru kasutamise suhtes on uudishimulik, kuid ettevaatlik,” resümeeris Andreas Meister.
Ettekanne 14. mail IT-juhtimise aastakonverentsil
Telia Eesti riskijuht Andreas Meister räägib 14. mail IT-juhtimise aastakonverentsil kogemustest ja väljakutsetest tehisintellektiga katsetamisel ja tehisaru rakendamisel.
Sel valdkonna tippsündmusel esineb hulk tehnoloogiajuhte ning IKT-ala eksperte, kes jagavad kogemusi, annavad nõu ning sõnastavad julgeid visioone. Tulge kuulama, aruteludes kaasa lööma, kohtuma kolleegide ja partneritega!
Saate teada, kuhu areneb lähiaastail IT-juhtimise valdkond, millega säästa organisatsiooni IT-kuludest 20-30%, miks olla ettevaatlik tehisintellekti osas, kuidas end küberruumis kaitsta, ehitada IT-tiimi, äri digitaliseerida jne jne.
Lisainfo ja registreerumine:

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.09.24, 15:53
KPMG ekspert: kõige kiiremini tasub ära rutiine automatiseeriv AI-rakendus
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele