Autor: Andres Kostiv • 22. märts 2021

Viis nippi, kuidas teha virtuaalset Google'i disainisprinti

Jagame nippe, kuidas viia e-teenuse või veebipoe arenduseks läbi virtuaalne Google'i disainisprint, mis lahendab probleemid, aitab ettevõttel tulu teenida ning viib teid e-äri tippude sekka.

Andres Kostiv
Autor: Futurist

Kuigi sotsiaalse distantsi hoidmine on muutunud normiks, peame siiski edasi tegutsema, suurendades seejuures oma virtuaalset läbilöögivõimet. Siinkohal tulebki appi Google'i disainisprint, mida saab väga lihtsalt teha ka üksteisega füüsilist kokkupuudet omamata.

Paljud ettevõtted on edukad nii-öelda reaalsel turul, kus inimesed saavad minna teenindusse, kauplusesse või galeriisse, suhelda ja oma käega asju katsuda. Üleilmse pandeemia tõttu hakkas aga äride ellujäämine sõltuma suuresti sellest, kas nad suudavad sama hea tunde tekitada oma kliendile ka siis, kui ta füüsilise poe või teeninduse asemel külastab neid hoopis veebipoes või e-teeninduses.

Üldjuhul võtab mugavat ja meeldejäävat kasutajakogemust pakkuva e-teenuse või -poe väljatöötamine kuid ning selle jooksul istuvad inimesed päevi ja tunde koos ühes ruumis. Täna ei taha aga keegi sellist riski võtta.

Mis on lahendus? Kas riskida või leppida lihtsalt poolikute e-lahendustega? Võime öelda, et tegema ei pea kumbagi, sest Google'i disainisprinti saab teha ka virtuaalselt ja tulemused on seejuures sama edukad, kui viies seda läbi harjumuspärasel viisil.

Olgu öeldud, et virtuaalne Google'i disainisprint on samuti nelja päeva pikkune protsess, millest kaks esimest päeva mööduvad koos kaugtöö vormis grupitööna ja kaks järgmist realistliku prototüübi loomiseks ning ka kohe lõppkasutajatega testimiseks.

Disainisprindi videokõnedeks ja kaugtööks peab olema valmis kasutama järgmisi lahendusi: Zoom/Teams, Slack/FB/Messenger, Miro/Mural, Docs, Sheets.

Siinkohal jagamegi viit nippi, kuidas viia läbi virtuaalset Google'i disainisprinti, mis lahendavad probleemid, teenivad ettevõttele tulu ning viivad teie äri e-maailma tipptegijate sekka.

1. Defineerige väljakutse võimalikult täpselt. Mida konkreetsemalt suudate probleemi sõnastada, seda rohkem jääb ruumi loovusele ja seega on tulemused ka oluliselt paremad.

Selgituseks – kui probleemi sõnastus on ebamäärane, läheb fookus kaduma ning keegi ei saa täpselt aru, millega ja kuidas ta tegelema peaks ja mis siis ikkagi vajaks täiustamist. Seetõttu ei ole ka sprindi käigus valmiv prototüüp suure tõenäosusega see, mis oleks lõppkasutajatele arusaadav.

2. Seadke ajaliselt realistlikud eesmärgid. Te peate mõistma, et inimestel on väga keeruline terve päev arvuti taga istuda ja keskenduda. Seetõttu tasubki jagada päev ära nii, et inimesed saaksid teha tööd nii individuaalselt kui ka grupis. Ühtlasi püüdke olla paindlikud, kui virtuaalselt suheldes võtavad asjad veidi rohkem aega kui tavapäraselt.

3. Kasutage kogenud disainisprindi läbiviijat. Olge veendunud, et teid juhendab keegi, kes on antud valdkonnas professionaal ja teab sprindist kõike. Sellisel juhul saavad osalejad keskenduda olulisele ning väljakutse möödub sujuvamalt.

Eriti oluline on see just veebis toimuvate koolituste puhul, kus arusaadavalt on pinge veidi suurem kui füüsilisel koolitusel viibides.

4. Koostage meeskond mitmekülgselt. Kaasake sprinti lisaks disaineritele võimalikult palju eri valdkondadest pärit inimesi. Nii on lõpptulemus parem, kuna vaatenurk probleemile on laiem. Soovituslik disainisprindi meeskond on 5-7 inimest ning olulised osalejad on tooteomanik, otsustaja, programmeerija ning peakasutaja.

5. Tehke plaan sprindijärgseks ajaks. Mõelge eesmärkidele ja riskidele. Olge valmis investeerima leitud lahendustesse. Pidage meeles, et disainisprindi eesmärk on luua prototüüp, kuid ettevõte peab selle reaalselt tööle panema. Seega peab otsustajal olema raha, võimu ning autoriteeti, et lahendus ellu viia.

Kindlasti ei tasu virtuaalset Google'i disainisprinti karta ning arvata, et see pole nii efektiivne kui klassikaline sprint. Kvaliteetne ja kasutatav prototüüp saab loodud igal juhul ja seda siis olenemata, kas selle taga on töötunnid, mis veedetud koos päriselt või virtuaalselt.

Kui tahate osata ise läbi viia disainisprinti või õppida seda tundma, tulge Andres Kostivi poolepäevasele koolitusele. Lähem info siit:

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 517 7736
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112