Autor: Äripäeva eriprojektide toimetus • 8. jaanuar 2021

Maailma intelligentseimad andmesalvestuse lahendused kasutavad masinõpet

Autor: Photo by Science in HD on Unsplash

Andmed, mida infosüsteemid igapäevaselt talletavad, on meie digitaalne vara, ning nende hulk kasvab plahvatuslikult. Ent mida rohkem on andmeid, seda kriitilisema tähtsusega on nende varundamiseks kuluv aeg.

Päeva jooksul tekkivad andmed peab infosüsteem varundama koheselt, sest homme tekivad juba uued. Tänasel teabe plahvatusliku tekke ajastul on oluline, et varunduse infosüsteem oskaks seda "pakkida" ning saaks aru, kui samadest andmetest on juba palju koopiaid ja varundaks ainult ühe.

Hinnanguliselt on täna maailmas 33ZB andmeid ja aastal 2025 on neid kokku 175ZB ehk enam kui viis korda rohkem kui praegu. Üks zetabait on triljon gigabaiti. Need numbrid on tavamõistuse jaoks hoomamatud.

Kindel on see, et andmete hulk kasvab väga kiiresti ning infosüsteemide osas on ootus, et need oleks hästi turvatud, vastaks seadusest tulenevatele nõuetele ning muidugi ka ärilistele vajadustele.

Üks selgetest liidritest andmekeskuste infralahenduste maailmas on Hewlett Packard Enterprise (HPE) ja nende tehisintellektipõhine InfoSight analüütikaplatvorm. InfoSight sillutab jõuliselt teed autonoomse taristu suunas, mis suudab ennustada ja ennetada probleeme selle toimimises.

Hiljuti lisandus HPE tooteportfelli uus andmesalvestuslahendus nimega Primera, mis võib paljudel esimese hooga seostuda pigem vana Jaapani autoga. Tegemist on aga hetkel maailmas ühe innovatiivsema andmesalvestuslahendusega. Tootja kinnitusel on Primera 100% töövõimega. See on võimalik tänu tehisintellekti ja masinõppe lahendustele, mis analüüsivad pidevalt seadmes toimuvat.

HPE InfoSight on tehisintellektipõhine teadmusbaas, mis on oma loomisest alates aastal 2011 analüüsinud tänaseks üle 1250 triljoni andmepunkti ning mille abil on võimalik ennustada ja ära hoida kuni 86% probleemidest salvestusseadmes ning kuni 85% hooldusjuhtumitest, mille lahendamine võtaks paratamatult seadme haldajate aega ja ressurssi.

Sellised iseõppivad süsteemid kasutavad kogu maailma klientide sarnaste keskkondade infomaterjali - kui kusagil on analoogne probleem juba varem esinenud, siis ei pea samu vigu uuesti avastama ning võimalik on ette näha tekkivaid veastsenaariume või jõudlusprobleeme.

Telia ja HPE on väga aktiivselt koostööd teinud juba üle kümne aasta. Telia on HPE Platinum taseme partner ning Telial on Eesti kõige kompetentsem HPE lahendusi koostav ja tarniv meeskond Eestis.

IT-lahenduste ülesehitamine HPE tehnoloogiate baasil on alati n-ö kindla peale minek - klient saab kindel olla, et HPE lahendus vastab maailma kõige kõrgematele standarditele. Tootja pöörab erilist tähelepanu kasutusmugavuse ja kliendikogemusele.

Lisaks sellele, et Telia on HPE toodete edasimüüja ja integraator, pakume oma klientidele ka HPE tehnoloogial baseeruvaid lahendusi IT teenuste osutamiseks. Niisamuti kasutame me HPE lahendusi ja tehnoloogiaid ka omaenda IT-taristus.

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 517 7736
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112