"Kindlasti on Ukrainasse laienedes vaja arvestada paljude eripärade ja riskidega, aga ka sellega, et olgu Eesti ettevõte milline tahes, Ukraina turul pole ta isegi mitte gasell, vaid tavaline putukas," ütles Eesti suurima raadio- ja ainus televisioonisaateid ringhäälingus edastava ettevõtte Levira juht Mart Einpalu. "Loodetavasti on Eesti ettevõtja siiski nutikas," lisas ta.
Üldine mulje Kiievi ja Ukraina arengutest oli Einpalu jaoks väga positiivne. Sellele annab kindlasti lisa Ukraina liikumine Euroopa Liidu suunal, mis stabiliseerib nii majandust, pangandust kui ka regulatiivset baasi.
"Levira tegevust silmas pidades oli kindlasti huvitav tutvuda Ukraina ringhäälingu edastamise korralduse ja traadita interneti teenuste turuga," sõnas Einpalu. Ukraina ettevõtted on valdkonna uusimate suundadega üsna hästi kursis.
Praktikas aga on teadmisi alles üsna vähe rakendatud. Nii oli Einpalu andmetel internet 2006. alguses vaid 2.3% Ukraina peredest, kaabeltelevisiooni vaatab 15% peredest ja arvuti on kodus 6.3% peredest.
Samas lisas ta: "Võib küll tunduda, et meil on asjad toredasti ja Ukraina alles kaugel-kaugel, aga olen üsna veendunud, et Ukraina astub lähiaastatel arengus väga pikkade sammudega edasi. Üks näide - Ukraina suurim eratelekanal tõi eelmise aasta teises pooles välja kaks! uut telekanalit. Millal Eestis viimati mõni uus telekanal üleriigiliselt eetrisse tuli?"
Levira Ukraina turu suunal hetkel konkreetseid plaane teinud pole.
Levira omab käesoleval ajal üle Eesti 23 mastikohta, on välja ehitanud 3 üleriigilist analoogtelevisiooni- ja 4 üleriigilist raadioprogrammide edastamise võrku ning omab nimetatud võrkude teenindamiseks ja hooldamiseks üleriigilist organisatsiooni.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb