• 27.07.07, 14:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laulupidu internetti

Kõik koorilauljad ja dirigendid on teadlikud ajanihkest, mis suurte saalide ja lavade puhul on selgelt märgatav. Suurel laval jõuab heli ühest servast teise viiekümnendik sekundit hiljem.
Kuid Suurbritannia Manchesteri ülikooli arvutiteaduste õppejõud ning sama ülikooli koori bass Berry Cheetham üritab toime tulla palju keerukama probleemiga, vahendas New Scientist.
Ta tahab dirigeerida internetikoori, mille lauljad laulavad ühel ja samal ajal sama laulu, hoolimata sellest, et nende vahemaa on tuhandeid kilomeetreid.
Suuremaks probleemiks on nihe - aeg, mis kulub signaali väljasaatmisest vastuvõtuni ning vastuseni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Telefonikõne puhul loetakse 300 millisekundilist nihet lubatavaks. Kui muusikud üritavad koos esineda, osutub probleemiks isegi 50 millisekundit. Kahjuks on 50 millisekundit ka parimate lairibaühenduste puhul üpris tavaline.
Nüüd püüab Cheetham leida raha katsevõrgu ehitamiseks, mis suudaks nihet vähendada nii väikeseks, et see koorilaulu ei segaks. Kui teda saadab edu, võib tema ideedest kasu olla mitte ainult koorilaulule, vaid ka internetitelefonisidele ning kaugjuhitavatele robotitele.
Tema unistuseks on, et üle Euroopa laulaksid harrastuslauljad ühel ja samal ajal Bachi või Händelit. Kõik alustaksid ja lõpetaksid täpselt samal ajal.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.10.25, 14:52
Esecom toob turule Zoomi kõnekeskuse, et pakkuda maailmatasemel kliendisuhtlust
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele