2. august 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Allan Martinson: Delfi müük oli MicroLinki suurim viga

Martinson Trigon Venture Partnersi juhtivpartner Allan Martinson kommenteeris aripaev.ee-le, et Delfi müük 2004. aastal 81 miljoni krooni eest oli MicroLinki suurim viga, kuigi toona tundus see röögatult hea hinnana.

Uus omanik tegi tema sõnul kolme aastaga 10 korda selle raha tagasi. Texas Pacific Group'i (Interinfo omanik, USA investeerimisfirma) jaoks oli see superdiil, andes aastatootluseks üle 100%. "Delfi oli MicroLinki väärtuslikeim vara, kuid MicroLinki aktsionärid kibelesid teda müüma, uskumata suurde kasvuperspektiivi. MicroLinki rahastanud fondid olid likvideerimisel ja neil ei olnud ka aega oodata," lisas Martinson.

Martinson leiab, et Delfi ostuga on kogu Balti meediamaastikul oodata teravaid lahinguid.

„Loomulikult toob see ost kaasa teravad lahingud eelkõige Schibstediga kogu Balti meediaturul. Delfi oli seni neutraalne ja sai kasutada mõlema lehegrupi materjale. Nüüd on selge, et Delfi on EG (Ekspress Grupi - toim) oma ja Postimees co asuvad panustama oma ressurssidesse, mida nad juba ka teevad,“ ütles Martinson, kes ise müüs Delfi maha 2003. aasta detsembris.

"Delfi ost annab EG-le ammu vajaliku positsiooni Läti ja Leedu turul, kus Delfi on veel tugevam kui Eestis. Küll aga ma ei usu Delfi olulisse laienemisse väljapoole Baltikumi, sh Ukrainas. See vajab veidi teistsugust DNAd kui tal täna on olnud," lisas ta.

Martinsoni sõnul ostis Hans H. Luik Delfi näol omale vaid tööriista. „Kas selle labidaga hakatakse kaevama kulda või jääb ta nurka tolmama, sõltub Hansust ja ta meeskonnast. Seni polnud Ekspress Grupp internetile selgelt “pihta saanud” ja ta jäi konkurentidele alla. Nüüd sai võetud suur risk ja rebitud konkurentidest ette,“ märkis ta.

Tehing on Martinsoni sõnul Balti meedia ajaloo suurim ja ühtlasi ka suurim tehing Luige elus, mistõttu jääb riskikapitalist põnevusega ootama, kuidas ta oma edasist tähelepanu ja aega jagab.

Vaatamata kõrgele hinnale ei ole Martinsoni hinnangul tegemist kalli tehinguga. "Delfi on täna ca 120 miljoni kroonise käibega ja 42 miljoni kroonise kasumiga firma, mis on absoluutne liider Balti internetireklaami turul. Seega maksti Delfi eest 20kordne EBITDA (kulumieelne kasum - toim), mis ei ole oluliselt kõrgem Ekspress Grupi enda P/E (hinna ja kasumi - toim) suhtest, Delfi aga kasvab palju kiiremini,“ märkis ta.

MicroLink asutas Delfi 1999. aasta novembris.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755