• 02.10.07, 10:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

LHV osalusega Forticom ostis kolmandiku tuntud suhtluskeskkonnast

LHV osalusega Forticom ostis kolmandiku populaarsest Vene sotsiaalse võrgustiku projektist Odnoklassniki.ru.
Projekti enamusosalus kuulub Albert Popkovi nimelisele ettevõtjale, vahendas juhtimisportaal E-xecutive.ru ajalehte Vzgljad.
Domeen registreeriti 2002. aastal, kuid Odnoklassniki.ru suhtlusvõrgustik avati alles möödunud aasta märtsis. Praeguseks on Odnoklassniki.ru kogunud 6 miljonit unikaalset ning 4 miljonit registreeritud kasutajat. Neist 700 000 käivad veebilehel iga päev, et seal oma asju ajada.
Odnoklassniki.ru lähim konkurent Venemaal on Vkontakte.ru, mis võimaldab samuti kogukondi moodustada ja sõpradega suhelda.
Vene juhtimisportaal nimetab 1999. aastal asutatud Forticomi miskipärast Läti firmaks, kuid Eesti äriregistri põhjal osutus kontserni emaettevõtteks Forticom AS, kelle tütarettevõtted asuvad nii Eestis, Lätis kui Leedus.
Ekspertide hinnangul kontrollib Forticom täna umbes 70% Balti riikide mobiilimeelelahutuste turust, lisab Executive.ru.
Äriregister nimetab Forticom ASi tegevusaladeks piltsõnumite, mobiilihelinate ja logode vahendust, interneti- ja mobiilialaseid tehnilisi konsultatsioone ja internetipõhiste portaalide haldamist. Firmale kuuluvad domeenid One.ee, One.lt ja One.lv.
Osalused emafirmas jagunevad järgmiselt: aktsiakapitalist kuulub 666 940 krooni Riias elavale Vitalijs Rubshteinsile, 333 950 krooni Luxemburgis registreeritud Tiger Holding Four S.A.R.L.-ile, 284 570 krooni LHV-le ning 166 970 krooni Suurbritannias registreeritud Digital Sky Technologies Ltd-le.
2005. aastal teenis Forticom AS 25,1 miljoni kroonise konsolideeritud käibe juures 6,4 miljonit krooni puhaskasumit. Lõviosa käibest tuli Lätist ja Leedust.
2004. aastal püüdis Forticomi tütarettevõte minna Peterburi turule ning töötas Moskvas kaubamärgi all Zazu. Firma veebileht kujutas endast One.lv koopiat, vahendas E-xecutive.ru.
Firma Begun välissuhete juht Dmitri Tšistov hindas Forticomi osaluse menukas Vene suhtluskeskkonnas 10-15 miljonile dollarile. Odnoklassniki.ru-sse ilmuvad peatselt ka tasulised teenused, nagu neid pakutakse teistes Forticomi portaalides, oletas Tšistov samas.
Analüütikud hindavad sotsiaalsete võrgustike potentsiaali veebireklaami võtmes. Praegu tuleb suhtluskeskkonna tulu peamiselt tasulistest teenustest. Näiteks sai Venemaa suurim tutvumisportaal Mamba.ru tänavu esimese kuue kuuga 131 miljonit rubla, millest 100 miljonit rubla laekus tasulistest SMSidest. Ülejäänud tulu pärines reklaami ja nn elektroonilise raha arvelt, millega portaali kasutajad maksid erinevate lisateenuste eest.
Odnoklassniki.ru ja Vkontakte.ru-ga sarnaste äriprojektide seas võib Venemaal tuntuks pidada ka Jandexile kuuluvat teenust Moi Krug. Lääne võrgustikest tuleks esile tõsta eelkõige MySpace’i, YouTube’i, Facebook’i ja Bebo suhtluskeskkondi.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:38
Tele2 näide: põlvkondade vastandamine tööelus edasi ei vii, oluline on leida ühisosa
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele