30. jaanuar 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

FusionOne loodab vallutada Euroopat

Eestis asutatud tarkvarafirma loodab oma mobiilinumbrite säilitamisteenuse BackUpiga vallutada Euroopa.

FusionOne on tarkvaraettevõte, mis on tegutsenud Eestis juba 10 aastat. Suurema meediatähelepanu alla sattus ettevõtte 2000. aastal, kui Joakim Heleniuse juhitav Trigon Capitali riskifond investeeris ettevõttesse ligi 20 miljonit krooni.

Venelastest arvutispetsialistide loodud ettevõte alustas tegevust 10 aastat tagasi Datalanei nime all. Üks ettevõtte loojaid Aleksander Tsarkovski töötab nüüd FusionOne Eesti juhina. 2000. aastal ostis toona veel Datalanei nime all tegutseva IT-ettevõtte Ameerika ettevõtte FusionOne. Väikesest IT-lahendusi pakkuvast ettevõttest on tänaseks kasvanud üks suuremaid omataolisi Eestis, firmas töötab ligi 80 inimest.

"Oleme tõepoolest hoidnud madalat profiili, kuid seda peamiselt seetõttu, et me ei paku Eesti turul tooteid. Meie huvi on olnud teine, turustame oma tooteid peamiselt Ameerikas, Aasias ja Austraalias. Nüüd on plaanis teenust pakkuma hakata ka Euroopas ja miks mitte ka Eestis,“ vastas Tsarkovski küsimusele, miks ettevõttest nii vähe kuulda on olnud.

Ettevõttes on puhumas uued tuuled, mõni päev tagasi vahetus FusionOne tegevjuht. Endine tegevjuht Rick Onyon asus ettevõtte nõukogu etteotsa ning ettevõtte tegevjuhiks sai Mike Mulica.

Sel nädalal külastas Mulica esmakordselt Eestit. Ei saa öelda, et ta kuulub nende meeste kategooriasse, kes Eestist kuuldes automaatselt mahlaka võileiva peale mõtleb. Uue presidendi sõnul on tal Chicagos, kus ta elab, palju eestlasest sõpru.

Mulica sõnul ei ole rahvusvahelise tarkvaraettevõtte juhtimist Eestist ära viia. Kuna tegu on Eestis loodud ettevõttega, siis ei ole põhjust ega vajadust seda kuskile mujale üle viia.

FusionOne'i maailmas turustatav idee on ainulaadne ning suurt konkurentsi talle keegi ei paku. „Jah, alternatiivsete ideedega on tõesti mõned pisemad ettevõtted turule tulnud, kuid meid see ei sega, kuna oleme suhteliselt suur ettevõte ning arendanud turustatava toote põhjalikult välja,“ sõnas Mulica.

FusionOne’i BackUpi idee on lihtne. „Ütleme, et kaotad telefoni või vahetad uuema mudeli vastu, pead hakkama jälle numbreid sisestama, mis on jube tülikas ja aeganõudev protsess. Juhul kui sul peaks vanas või kaotatud telefonis olema veel allalaetud mänge, pilte või helinaid, oled sa neist ilma ja pead uuesti nende samade asjade allalaadimiseks uude telefoni täiendavalt raha kulutama,“ rääkis Mulica ning lisas, et siinkohal tulebki mängu BackUpi süsteem.

„Kui oled liitunud BackUpi süsteemiga ning oled kaotanud või soetanud uue telefoni, siis kogu eelmise telefoni info tuleb automaatselt uude telefoni üle. Ei mingit numbrite toksimist ega raha raiskamist,“ sõnas ta ning lisas, et mobiilisideoperaatorid, kellega nad koostööd teevad, müüvad teenust väga hästi.

Kui paljude mobiilsideoperaatoritega koostööd tehakse, Mulica täpsustada ei soovinud, kuid andis mõista, et BackUpi lahenduse kasutajaid on maailmas 5–6 miljoni inimese ringis.

„Meie lahendust müüb näiteks BellCanada Kanadas, Docomo Jaapanis, kes on muuseas Jaapani suurim mobiilside pakkuja, ning Austraalias teeme me koostööd Telstraga,“ sõnas Mulica.

„Teenuse hinna määrab iga mobiilside teenust pakkuv ettevõte ise, kuid võin näiteks tuua, et Ameerikas jääb sellega liitumise hind 1–2 dollari vahele,“ sõnas ta.

Valmimisel on ka uus multimeedialahendus nimega SeeMeRing. Põhimõte on selles, et kui sinu mobiiltelefoni märkmikus olevad inimesed on liitunud eelmainitud lahendusega, saavad nad teineteisele saata pilte ja helinaid ilma lühisõnumit kasutamata.

„Sulle helistab keegi, kes on nii nagu sinagi lahendusega liitunud. Helistamisel ilmub sinu telefoni ekraanile helistaja valitud pilt ja helin. Pärast kõne lõpetamist jääb nähtavale helina nimi ja esitaja. Soovi korral võid selle endale vaid ühe näpuvajutusega osta,“ tõi Mulica näite.

Kuna neid ja paljusid muid lahendusi Eesti mobiilsideoperaatorid pakkuma hakkavad, ei ole veel päris täpselt teada. Sel aastal on ettevõttel plaanis vallutada Euroopa turg.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755