Jaapanis jõuavad peagi kasutusse
sigaretiautomaadid, mis tuvastavad ostja vanuse näo järgi. Näotuvastustarkvara
rakendamise tingib seadus, mis alates juulist kohustab sigarettide müüjat
kontrollima ostja vanust.
Ostjal tuleb esimese sammuna vaadata masina külge ühendatud digikaamerasse. Arvuti kõrvutab ostjast tehtud ülesvõtet andmebaasiga, kuhu on talletatud rohkem kui 100 000 inimese andmed. Vanuse otsustab masin silmaümbruse kortsude, näoluude struktuuri ja nahavoltide põhjal, kirjutas New Scientist.
Jaapanis tohib sigarette osta 20-aastaselt ning riigis on hetkel töös umbes 570 000 sigaretiautomaati.
“Näotuvastuse rakendamise järel ei muutu täiskasvanutel midagi, kui neil on peenraha, siis käib ostmine samamoodi nagu varemgi. Tarkvara on mõeldud selleks, et noorukid ei saaks vanemate dokumente kasutades sigarette osta,” rääkis tehnoloogia väljatöötanud firma Fujitaka Co esindaja Hajime Yamamoto.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tarkvaral puudub hetkel veel Jaapani rahandusministeeriumi tunnustus, küll on sigaretiautomaatides kasutamiseks tunnustuse saanud vastav kiipkaart Taspo, samuti saab automaadis oma vanust tõestada juhilubadega. Näotuvastuse puhul teeb muret selle täpsus. Firma sõnul on täpsus 90 protsenti, halli tsooni langeb kümnendik, nii need, kes näevad välja oma tegelikust vanusest vanemad kui nooremad.
Kui masin pole näo tuvastamise järel kindel, et ostja vanus on õige, tuleb ostmiseks masinasse pista juhiluba.
Novaator on sellest tarkvarast varem kirjutanud:
Kaamera tuvastab vanuse ja soo VIDEOAutor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.