Apple’i juhil Steve Jobsil on hämmastav
omadus tajuda, mis inimestele peale võiks minna ning arvata ära paljud tuleviku
arengud infotehnoloogias.
1970. aastate lõpus hakkas ta propageerima ideed, et personaalarvuti peaks olema igas kodus leiduv tarbeese. Praegu üritab ta maailma veenda, et igaüks peaks internetiga ühendatud arvutit endaga taskus kaasas kandma. Jobs oli ka üks esimesi, kes mõistis arvutihiire ja graafilise kasutajaliidese olulisust.
Jobs on hästi aru saanud, et väga oluline on toodete kujundus. Kena välimusega trendikaid vidinaid õnnestub müüa palju paremini ning kallimalt kui sama funktsionaalsuse, kuid viletsama disainiga tooteid.
Apple’i tooted - Macintosh arvutid, iPod ja iPhone on muutunud kultusobjektideks ning Apple’il on oma ustavad fännid, kelle read on viimastel aastatel üha täiendust saanud.
Jobs ei ole kogu aeg Apple’iga seotud olnud. 1985. aastal otsustas ta juhtkonnasiseste erimeelsuste tõttu lahkuda ning asutas uue ettevõtte NeXT. 1997. aastal ostis aga Apple NeXTi ära ning Jobs asus taas Apple’i etteotsa.
Kiratsev Apple vajas hädasti uuendusi ning just selle töö peale sobis Jobs hästi. Jobs on suutnud läbi viia Apple’i väga jõulise tagasituleku. Palka saab Jobs töö eest Apple’i juhina täpselt üks dollar aastas, kuid rahapuuduse üle ta ilmselt ei kurda, sest omab erinevate ettevõtete aktsiaid enam kui viie miljardi dollari väärtuses.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.