Kahe aastaga on Motorola osa
mobiiltelefonide turul langenud üle kahe korra, käive langenud, kahjum
suurenenud ning head töötajad kipuvad lahkuma.
25 aastat tagasi tõi just Motorola turule esimese laiatarbe-mobiiltelefoni, millele eelnesid aastatepikkused katsetused, kirjutas New York Times. Tänavu esimeses kvartalis müüs firma 27 mln telefoni, turuosa maailmas oli 10%. 2006.a. alguskuudel oli see veel 22%. I kvartali kahjum oli 194 mln dollarit võrreldes 181 mln dollariga aasta varem. Käive oli 7,45 mld dollarit ehk 21% eelmise aasta alguskvartalist vähem.
“Küsimus on, “mis on mänguplaan?” Motorola peab otsustama, kes ta tahab olla. Ei saa ikka ja aina rääkida: “luban tulla välja paremate telefonidega.” Sellest tänapäeval ei piisa,” rääkis sõltumatu uuringufirma Pali Research juht Walter Piecyk. Väga edukale mudelile Razr ei ole väärilisi uusi mudeleid järgnenud. Probleeme on olnud ka mainega suurklientide seas, kõrvetada said Verizon Wireless ja AT T, kui Motorola ei suutnud telefone tarnida kokkulepitud ajaks. Töötajate silmis on ettevõtte maine langenud väga healt tasemele “käib kah”. Töötajaid on 66000 ning neid tuleb inspireerida ja vältida nende siirdumist sama ala konkurentide või alustavate firmade teenistusse.
Viis kuud ametis olnud Motorola juhi Greg Browni üks suuremaid üritusi oli mobiilitootmise eraldamine muust tegevusest omaette ettevõttesse märtsi lõpus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Greg Browni sõnul ei ürita nad taas turul tegijaks saada üheleainsale tootele toetudes, nagu varem on juhtunud. Analüütikute sõnul perspektiivseid arengusuundi on, kuid nende elluviimine on tõeliselt raske.
Ettevõtte kogukäibest on muu elektroonika ja sidetehnika kõrval mobiilid andnud suurima osa, möödunud aastal 18,99 mld dollarit ehk 2006. aastast 33% vähem. Teised tootmisüksused on mobiilivalmistamisest väiksemad, kuid sellest erinevalt kasumlikud.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Koosoleku pidamine tähendab rohkemat kui lihtsalt arutelu – see hõlmab päevakorra koostamist, hääletusi, otsuste dokumenteerimist ja protokollide koostamist, kusjuures aina sagedamini toimuvad nõupidamised üle veebi. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco on loonud lahenduse, mis viib koosolekute korraldamise uuele tasemele, olgu selleks aastakoosolek, avaliku sektori istung või aktsionäride üldkogu.