Üheksa kuu pärast, kui riigis minnakse
täielikult üle digitelevisioonile, ei näita USAs 25 miljonis kodus vähemalt üks
teler enam pilti, selgitas uuring.
Tähtaeg on 2009. aasta 17. veebruar, Nielsen Media Research`i täna avaldatava uuringu kohaselt on 10 miljonit kodu muutuseks “täiesti ettevalmistamata” ehk telepilt kaob majapidamisest, kirjutas New York Times. Ülejäänutes jääb pimedaks köögi või magamistoa lisateleri ekraan, millega kaotavad auditooriumi varahommikused ja hilisõhtused programmid. Rohkem, kui on nende osa elanikkonnast, kaotavad telepildi hispaaniakeelsed ja mustanahalised ameeriklased. Pered, kus räägitakse ainult hispaania keelt, moodustavad elanikest 2%, kuid pildita jäävatest 10%.
Valmistudes muudatuseks on riik ja teletööstus USAs käivitanud miljardidollarise tarbijate teavitamise kampaania, sealhulgas telereklaamid, mis on pidevaile televaatajaile juba tüütuks muutumas. Nielseni teatel ollakse kolmveerandis kodudest muutuseks valmistutud. Siiski toob auditooriumi vähemalt ajutine vähenemine kahju telejaamadele, kes just vaatajareitingule tuginedes reklaamiaega müüvad.
Selle aasta jaanuaris asus Ühendriikide valitsus jagama 40-dollarisi kuponge digiboksi ostmise soodustamiseks. Kupongiga varustatud inimene peab ostuks ise juurde panema vaid 10 kuni 30 dollarit.
Eestis kaob analoogsignaal tele-eetrist 2012. aasta 1. veebruarist. Siis ei näe vana teleri külge pandud traadijupiga enam midagi. Moodsaimad telerid lisaseadmeid ei vaja, teistele tuleb lisada Eesti rahas praegu neljakohalise hinnaga müüdav digiboks (ingl. set top box, STB).
Nielseni esindaja sõnul usub ta, et tähtaja lähenedes kaasajastavad inimesed oma vastuvõtuseadmeid kasvavas tempos. “Kuid kindlasti leidub kodusid, kus ei võeta midagi ette enne, kui 18. veebruaril avastatakse, et telerit käima pannes ei saagi oma lemmiksaadet vaadata,” rääkis ringhäälingu-uurija.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele