9. juuli 2008
Jaga lugu:

Google soovib YouTube’i paremini raha teenima panna

Ehkki maailma populaarseimas videovahetuskeskkonnas YouTube vaadatakse päevas enam kui miljard klippi, suurte reklaamiagentuuride hulgas see aga eriti populaarne ei ole, kirjutab The Wall Street Journal.

Keskkonna käive on jäänud Google’i ootustele alla ning on sel aastal umbes 200 miljonit dollarit (kaks miljardit krooni). Google aga soovib müüa rohkem videoreklaame ning panna neid mitte ainult YouTube’i keskkonda vaid ka mujale. Samuti soovib ettevõte tungida tele- raadio ning trükimeediasse kirjutab ajaleht.

Üheks põhjuseks, miks videovahetuskeskkond pole reklaamiandjate hulgas populaarne, on asjaolu, et suured ei soovi, et nende reklaam võib olla koos amatöörvideotega. Google’i tegevjuht Eric Schmidt annab endale täiesti aru, et kompanii pole veel leidnud sobivaimat formaati videoreklaamide levitamiseks. Google’i Põhja-Ameerika reklaami- ja kommertsüksuse juht Tim Amstrong on koos kolleegidega leidnud majanduslehe andmetel kokku 105 probleemi, mis on seotud reklaami müügiga YouTube’i keskkonnas. Tegelikult ulatuvad probleemid ka väljapoole videovahetuskeskkonda.

Reklaamimüügiga seotud probleemide lahendamiseks on ettevõte alustanud projekti koodnimetusega „Project Spaghetti”.

Google ostis YouTube’i 1,65 miljardi dollari eest 2006. aasta oktoobris. Investeerimispanga Bear Stearns analüütikute hinnanguil oli ettevõtte käive siis 15 miljonit dollarit (150 miljonit krooni). Google’i eelmise aasta käive oli 16,6 miljardit dollarit. 98 protsenti otsingumootorifirma tuludest tuleb reklaami müügist.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Jaga lugu:
ITUUDISED UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Ituudised uudised igal nädalal enda postkasti.

Ituudised.ee toetajad:

Enimloetud
Aali Lilleorg
Aali LilleorgtoimetajaTel: 505 3172aali@ituudised.ee
Ana Madismäe
Ana Madismäereklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150Ana.Madismae@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt