Tarkvaragigant Microsoft sai patendi
automaattsensorile, mis eemaldab helist kõik ebatsensuursed sõnad ning asendab
need sobivamatega.
Leiutist võidaks kasutada filtrina näiteks tele- või raadiootsesaadete puhul, kust on väga keeruline ebatsensuursusi käigult kustutada või neid kuuldamatuks muuta. Sama tsensorit saab kasutada ka näiteks arvutimängude ja muusikatekstide tsenseerimiseks, kirjutas Physorg.
Microsofti automaattsensor ei asenda roppusi lihtsalt piiksudega, vaid püüab leida sobivamaid asendussõnu, mis jõuavad kuulajani kõneleja enda hääletooniga. Programm kombineerib sõna kokku kõneleja varasemas vestluses kasutatud häälikutest ja silpidest. Kui see pole võimalik, siis muudab programm sõna lihtsalt kuuldamatuks.
Tele- ja raadio otseülekannete puhul kasutatakse tihti väikest viivitust, mille jooksul inimtsensorid hindavad, kas sisus leidub sobimatuid väljendeid. Kui sisus leidub roppusi, vandesõnu või seksuaalse alatooniga juttu, siis hoolitsevad tsensorid selle eest, et publik neid ei kuuleks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vahel on aga inimene tsensorina suhteliselt võimatus olukorras: kui korraga räägivad mitmed inimesed, siis ei suuda inimene mingil juhul kõiki roppusi tekstist välja noppida. Just selliste olukordade jaoks Microsofti automaattsensor ongi mõeldud.
Kriitikud on juba õnnitlenud Microsofti, et firma tsensorprogramm viib välja selleni, et roppuste ja vandesõnade kasutajad peavad suhtuma oma keelekasutusse palju loomingulisemalt, et programmi ära petta.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.