Elisa, Nokia ja MTÜ Eesti Elektroonikaromu
koguvad homsest klientidelt kasutult seisvaid vanu telefone, et neid ümber
töödeldes loodusvarasid kokku hoida.
Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul vahetab iga inimene telefoni keskmiselt kahe aasta tagant, mis tähendab, et tarbetult seisvaid mobiile on tuhandeid. Telefone on pärast hävitamist võimalik 65-80% ulatuses taaskasutada, lisas ta.
Nokia Eesti juhatuse liikme Jüri Teemanti sõnul on Nokia mobiilid toodetud materjalidest, mida saab 80% ulatuses taaskasutada. "Nokia ülemaailmne uuring tõestab, et 44% vanades mobiiltelefonidest vedeleb meie kapinurgas täiesti kasutult ja ainult 3% tuuakse tagasi ringlusesse," ütles Teemant.
"Vanadest telefonidest on võimalik taastoota näiteks vasest puhkpille ja väärismetallist ehteid või valmistada pargipinke ja plastikust laste mänguväljakuid," lisas Teemant.
MTÜ Eesti Elektroonikaromu juhatuse esimehe Aivo Kanguse sõnul on mobiilikasutajate keskkonnasäästlik eluviis lihtne, sest alates juunist eksisteerib akude ja patareide kogumissüsteem ning nüüd saab ka vanu telefone ära anda. "Kõik on kinni meie suhtumises. Mobiilide ja nende akude kokku kogumine ja ümbertöötlemine ennetab kahjulike elementide sattumist loodusesse ning pealegi koormavad kasutud asjad karmat," sõnas ta.
Inimeste teadlikkus vajadusest loodusvaradega säästlikult ringi käia on Andrus Hiiepuu sõnul üha kasvanud. "Seda ilmestab süvenev arusaam vajadusest sorteerida prügi või viia riided taaskasutuskeskusesse. Millegipärast pole siiski väga levinud, et inimesed tooksid taaskasutuskeskusesse oma vanad, lauasahtlis tolmu koguvad mobiiltelefonid," ütles ta.
Kampaania kestab 27. novembrist tuleva aasta 11. jaanuarini. Kampaania lõppedes võtavad Elisa esindused jätkuvalt vanu telefone vastu. Aktsiooni toetab ka Eesti Roheline Liikumine.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele