• 16.12.08, 18:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Advokaat: Delfi eksitab lugejaid

Tallinna ringkonnakohus tegi Leedo - kaasuses euroopaliku otsuse, mis ei ohusta sõnavabadust, nagu seda väidab Delfi, ütles Vjatšeslav Leedot esindav Raidla Lejins Norcous vandeadvokaat Ants Nõmper.
Järgneb advokaadibüroo Raidla Lejins Norcousi vandeadvokaat Ants Nõmperi kommentaar
"Tegemist on euroopaliku otsusega, mille sarnaseid on Euroopa Liidu teistes liikmesriikides varem tehtud ja tulevikus aina rohkem tehakse. Internet ei ole midagi sellist, mis õigustab ühiskonnas väljakujunenud reeglite jalge alla tallamist.
On igati normaalne, et isik, kes avaldab teist isikut laimavat informatsiooni ja saab selle eest majanduslikku kasu, peab ka kandma vastutust. Vaidlust ei ole selles, et Delfi avaldas need kommentaarid ning saab reklaamiraha lehe külastatavuse pealt. Kasu ja risk/vastutus peavadki käima käsikäes.
Sõnavabadus ei ole ohus. Mitte üheski Euroopa riigis ei käsitleta sõnavabadusena õigust teise isiku kohta vulgaarsusi avaldada. Delfi teadlikult eksitab lugejaid väites, et kõik vastutavad. Vastutavad ainult need, kes on oma kohustused täitmata jäänud. See, millised on professionaalse teenusepakkuja (Delfi) kohustused, erinevad sellest, mis on eraviisilisel blogipidajal.
Ka Delfil on võimalik jätkata kommentaaride avaldamist, kui ta võtakse kasutusele meetmeid, et teiste isikute õigusi kaitsta (rakendada eelnevaid sisu- või IP aadressi filtreid, teha pistelist järelkontrolli, palgata moderaator jne). Delfi süü seisneb selles, et Delfi ei teinud ise midagi ja väitis, et ei saagi, kuigi tegelikkuses saab ja küsimus oli lihtsalt äristrateegias."
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.01.25, 09:00
Alustava ettevõtja A ja O: mida tasub teada domeenidest aastal 2025?
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele