"Nutitelefonid on langeva turu korral suurepärane segment," kommenteeris Reutersile mobiiliturule spetsialiseerunud analüüsikeskuse CCS Insight analüütik Geoff Blaber. "Keskmine segment on juba oma löögi saanud."
Paraku pole ka nutitelefonidega enam väga lihtne. Ehkki Nokia on segmendi globaalne liider (analüüsikeskuse Gartner andmetel oli põhjanaabrite kuulsaima firma turuosa umbes 50 protsenti), aga viimasel ajal tuleb neil rinda pista uute konkurentidega - Kanada nutitelefonide tootja RIMi (Research in Motion), Apple'i ning koguni Google'iga.
Samas on paljud analüütikud, aga ka Nokia ise üsna veendunud, et nendel õnnestub raske aeg konkurentidest paremini üle elada. "Ma usun, et paljudel meie konkurentidel on siin oma piirid," lausus tegevjuht Olli-Pekka Kallasvuo detsembri lõpus ajalehele Financial Times. Ta toonitas Nokia tugevat bilanssi, kus vaba raha on 2,9 miljardit eurot, ning eriti ettevõtte tooteportfelli, mis võimaldab ühe hinnasegmendi ärakukkudes müüa mingi teise hinnaklassiga tooteid.
Ka analüütikud on sellega päri ning usuvad, et Nokia suurendab turuosa praeguselt 39 protsendilt 39,2-le.
"Mõned kompaniid võtavad odava hinnaklassi segmendist raha ära, jättes turu Nokiale valla," selgitas Reutersile investeerimisfirma Global Crown Capital analüütik Pablo Perez-Fernandez.
Nokia kasumimarginaal põhitegevusest langes eelmise aasta kolmandas kvartalis 15,8 protsendile, võrrelduna konkurentide Samsungi ja LG 7,3 ning 11,5 protsendiga. Sony Ericssonile ning Motorolale tõi mobiiltelefonide tootmine siis kahjumit.
Selle aasta uudised ei ole olnud rõõmustavad. Suuruselt kolmas tootja Sony Ericsson teatas 261 miljoni euro suurusest maksueelsest kahjumist ning kehvast perspektiivist eriti selle aasta esimeses kvartalis. Ka Motorola hoiatas, et sai neljandas kvartalis kahjumit ning koondab 4000 töötajat ehk 6 protsenti personalist.
Eile tuli uudis, et mobiiltelefonide müük Soomes kukkus hulgimüüjate andmetel 19 protsenti ning telefonide hulgihinnad kukkusid keskmiselt 132 eurole, võrrelduna 171 euroga aasta tagasi.