TNS Emori jaanuaris 2009 läbiviidud uuringus „Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia kasutamine Eesti ettevõtetes“ analüüsiti lisaks muule kodulehe omamist Eesti ettevõtete seas ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel ka ID-kaardi kasutamist.
„Kodulehtede loomise passiivsus on mõneti märgiks sellest, et ettevõtted – eelkõige pisemad ja väiksema käibega firmad – ei ole mõistnud interneti kui turundus- ja müügikanali tähtsust,“ kommenteeris uuringu tulemusi ministeeriumi infotehnoloogia nõunik Mait Heidelberg. „Samas näitavad kahe viimase aasta uuringu tulemused kasvu nende ettevõtete seas, kes soovivad kodulehe vahendusel oma tooteid ja teenuseid müüma hakata. Seega võib siin siiski oodata tulevikus teatavat läbimurret.“
Uuringutulemused näitavad, et ID-kaardi kasutamine on pidevalt kasvanud alates 2005. aastast. Kui 2005. aastal kasutas ID-kaarti elektroonseks tuvastamiseks 2% ning digitaalseks allkirjastamiseks 1% Eesti ettevõtetest, siis tänaseks on näitaja nii isikutuvastuse kui allkirjastamisel tõusnud peaaegu 30 protsendini. 2009. aasta alguses kasutas ID-kaarti elektroonseks isikutuvastuseks 27% ning digiallkirja andmiseks 29% Eesti ettevõtetest.
„Usun, et selle kolmandiku ettevõtete jaoks, kes juba täna elektroonilist isikutuvastust ning digiallkirjastamist kasutavad, on asjaajamine muutunud kiiremaks ja paindlikumaks. Mis veel tähtsam, ID-kaardiga isikutuvastus on oluline turvalisuse tagatis,“ kommenteeris Heidelberg.
ID-kaarti kasutavad eelkõige suuremad ettevõtted, mille aastakäive ületab 10 miljonit krooni, piirkonniti kasutatakse ID-kaarti kõige enam Põhja-Eestis.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb