Vaatamata kodulehtede üldarvu iga-aastasele
püsivale tõusule, on nende kasv tehnoloogia ja infoühiskonna arengute taustal
jäänud tagasihoidlikuks - ettevõtte koduleht oli 2001. aastal 35 protsendil
internetiühendusega ettevõtetest, 2009. aastal on see näitaja 60 protsenti.
Samas on ettevõtete seas püsivalt kasvanud ID-kaardi kasutamine, teatas
majandusministeerium.
TNS Emori jaanuaris 2009 läbiviidud uuringus „Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia kasutamine Eesti ettevõtetes“ analüüsiti lisaks muule kodulehe omamist Eesti ettevõtete seas ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel ka ID-kaardi kasutamist.
„Kodulehtede loomise passiivsus on mõneti märgiks sellest, et ettevõtted – eelkõige pisemad ja väiksema käibega firmad – ei ole mõistnud interneti kui turundus- ja müügikanali tähtsust,“ kommenteeris uuringu tulemusi ministeeriumi infotehnoloogia nõunik Mait Heidelberg. „Samas näitavad kahe viimase aasta uuringu tulemused kasvu nende ettevõtete seas, kes soovivad kodulehe vahendusel oma tooteid ja teenuseid müüma hakata. Seega võib siin siiski oodata tulevikus teatavat läbimurret.“
Uuringutulemused näitavad, et ID-kaardi kasutamine on pidevalt kasvanud alates 2005. aastast. Kui 2005. aastal kasutas ID-kaarti elektroonseks tuvastamiseks 2% ning digitaalseks allkirjastamiseks 1% Eesti ettevõtetest, siis tänaseks on näitaja nii isikutuvastuse kui allkirjastamisel tõusnud peaaegu 30 protsendini. 2009. aasta alguses kasutas ID-kaarti elektroonseks isikutuvastuseks 27% ning digiallkirja andmiseks 29% Eesti ettevõtetest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Usun, et selle kolmandiku ettevõtete jaoks, kes juba täna elektroonilist isikutuvastust ning digiallkirjastamist kasutavad, on asjaajamine muutunud kiiremaks ja paindlikumaks. Mis veel tähtsam, ID-kaardiga isikutuvastus on oluline turvalisuse tagatis,“ kommenteeris Heidelberg.
ID-kaarti kasutavad eelkõige suuremad ettevõtted, mille aastakäive ületab 10 miljonit krooni, piirkonniti kasutatakse ID-kaarti kõige enam Põhja-Eestis.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.