Aprilli algusest on e-kinnistusraamatu
andmed täiesti elektroonilised, seega ei pea kinnistu omanik enam tehingute
tegemiseks pangas, notaris või omavalitsuses esitama andmete tõestamiseks
lisadokumente.
Registrite ja Infosüsteemide Keskuse (RIK) kohturegistrite osakonna juhataja Ingmar Vali sõnul võttis e-kinnistusraamatu läbinisti elektrooniliseks viimine aega üle kolme aasta. "E-kinnistusraamatu infosüsteemi hakati kasutama 2005. aasta lõpul ning 2006. aasta algul said esimesed kinnistud endale märke, et andmed omavad ka elektrooniliselt õiguslikku tähendust," rääkis ta.
Õigusliku jõuga märke tegemiseks võrreldi omavahel üle 850 000 kinnistu andmeid paberil ning elektrooniliselt. "Kui need andmed olid identsed, märgiti e-kinnistusraamatu osadele, et elektrooniline registriosa omab õiguslikku tähendust ning edaspidi kandeid enam paberil ei prinditud," selgitas Vali.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Üha rohkem inimesi töötab hübriidrežiimis ehk kontoris viibimise ja kodus töötamise vaheline piir on hägustunud. Sellega koos muutuvad üha paindlikumaks ka töötamiseks vajalikud lahendused. Üheks uuenduseks on tõsta veebikoosolekute ja sündmuste korraldamise tehnilist kvaliteeti ning tõhusust, ent milliseid võimalusi lähitulevik pakub?