• 12.05.09, 14:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas sa oled e-kirja sõltlane?

Yahoo teadlased töötasid välja meetodi inimeste klassifitseerimiseks e-kirjade kirjutamise harjumuste alusel.
Demograafide ja etnograafide jaoks pole kunagi olemas liiga palju viise indiviidide klassifitseerimiseks – näiteks soo, vanuse, rahvuse jne alusel. Nüüd on välja töötatud uus võimalus inimeste rühmitamiseks – e-kirjade kirjutamise harjumuste alusel, kirjutas Technology Review.
Yahoo uurimisasutuse Yahoo Research teadlased eesotsas Duncan Wattsiga analüüsisid 83 päeva jooksul kellaaegasid, mil umbes 3000 Euroopa ülikoolides töötavat ja õppivat inimest e-kirju saatsid, lisaks uuriti kahe aasta jooksul umbes 122 000 USA ülikoolidest pärit e-kirjade saatjat.
Leiti kahte selgelt eristuvat tüüpi e-kirjade kirjutajaid. Esimesed nimetati „päevatöötajateks“, kuna nad saatsid valdava osa e-kirju ajavahemikus hommikul kell üheksa kuni õhtul kell kuus. Teine rühm nimetati „e-kirja sõltlasteks“, kuna nad saatsid kirju kogu ärkveloleku aja jooksul – kella üheksast hommikul kella üheni öösel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rühmad osutusid küllalt stabiilseteks – 75 protsenti inimestest jäi kaheaastase uurimisperioodi jooksul samasse rühma. Seega on tegemist päris hea meetodiga inimeste lahterdamiseks.
Meetodil on ka lisaboonus: kuna inimestele on iseloomulik selge e-kirjade saatmise muster, on neid lihte eristada rämpskirju saatvatest masinatest. Seega saab uut meetodit kasutada spämmirobotite tuvastamiseks.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.10.25, 14:52
Esecom toob turule Zoomi kõnekeskuse, et pakkuda maailmatasemel kliendisuhtlust
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele