Tallinn sai Euroopa struktuurifondidelt
raha, et luua internetti oma ruumiline kaart ehk virtuaalne
mudel, kirjutas linnaleht Pealinn.
"Küsisime summat, mis jääb kuue ja seitsme miljoni krooni vahele, ja saimegi selle," ütles linnaplaneerimisameti geomaatika teenistuse direktor Kristel Lelov-Brossard. "Imestama ei pannud aga mitte raha saamine, vaid et mingeid lisaselgitusi ei küsitudki. Meie soov rahuldati nii, nagu see oli. Ju siis kirjutasime hea projekti," lisas ta.
Kaardil on võimalik teha virtuaalset linnaekskursiooni ja näha vaatamisväärsusi igast küljest, lisaklõps võimaldab saada ehitise või paiga kohta infot. "Lisaks ajaloole saab uudistada näiteks Mustpeade maja fassaadi detaile või keskaegseid raidportaale," märkis Lelov. Mudelilt võib näha, kus on võimalik sportida või lõõgastuda, kus toimub mõni etendus või kontsert ja mida põnevat leiab muuseumist või kunstigaleriist.
Lelovi sõnul on virtuaalse mudeli eesmärk tutvustada Tallinna võimalikele turistidele ja ettevõtjatele välismaal. "Kaart annab inimestele, kes siin ei ela, ettekujutuse Tallinnast, et neil tekiks linna vastu huvi ja nad tahaksid siia tulla," rääkis ta. "3D mudel aitab luua linnast esmamulje, rõhutada selle ainulaadsust ja näidata siin pakutavaid võimalusi," lisas Lelov.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Linn tahab 3D kaardi valmis jõuda 2011. aastaks, mil tänu kultuuripealinnaks olemisele on oodata tavapärasest rohkem väliskülalisi ja üritusi.
Lelovi sõnul kaasatakse kaardi loomisse kultuuriväärtuste amet, turistide osas ettevõtlusamet, sihtasutus Tallinn 2011 ja arhitektuurikeskuse MTÜ. "Nii meil kui neil on kavas kasutada kaarti ka oma igapäevatöös. Mudel peaks valmima mitmes etapis, esimestega loodame pihta hakata nii ruttu, kui võimalik," kinnitas ta.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.