Peatamaks Euroopa Liidu tarbijaile eksitava teabe andmine mobiilside valdkonnas, on liikmesriikide ametivõimud sulgenud 54 ning parandatud 159 teenusepakkuja veebilehte.
29 riiki hõlmanud ELi, Norra ja Islandi ühisoperatsioon sai alguse 2008. aasta suvel, kui kontrolliti kõike mobiiltelefonide tarbeks müüdavat, nagu helinad, taustapildid, logod, mängud ja vestlusteenuste tellimine.
Kontroll algatati sadade kaebuste põhjal, mis sageli pärinesid lapsevanematelt, kes olid saanud suure telefoniarve, kui nende laps oli teadmatult tellinud helina või mõne muu teenuse. Paljud sellised veebisaidid on orienteeritud just noortele.
ELi tarbijakaitsevoliniku Meglena Kuneva sõnul pole kontrollimised sellega lõppenud. "Tulemused näitavad, et üleeuroopaline õiguskaitsealane koostöö võib olla tarbijate jaoks turu puhastamisel väga tulemusrikas," kinnitas ta.
Mobiiltelefoniteenuste turg kasvab, mida näitab ka mobiiltelefonide populaarsus. 2007. aastal müüdi Euroopas mobiilihelinaid hinnanguliselt 691 miljoni euro (10,8 miljardi krooni) eest. See hõlmab ka müüki internetis.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.