Välisminister Urmas Paet leppis Singapuri välisministri George Yong-Boon Yeoga kokku Eesti ja Singapuri investeeringute kaitse lepingu ettevalmistamises. Eestile on Singapur Kagu-Aasia seni olulisim majanduspartner.
Kohtumisel arutasid Paet ja Yeo võimalusi Eesti ja Singapuri majandussuhete ning teadus- ja tehnoloogiaalase koostöö edendamiseks, edastas välisministeeriumi pressitalitus. „Eesti ja Singapuri ärikeskkonnal on väga head eeldused eduka majanduskoostöö sujumiseks, mõlemad on avatud ning ettevõttesõbralikud,” sõnas Paet.
Paeti sõnul on Singapur Eestile tähtsuselt esimene kaubanduspartner Kagu-Aasias ning on aastaid kuulunud Eestisse investeerinud riikide esikümnesse. „Sellest hoolimata on majanduskoostöös veel palju kasvuruumi ning kasutamata koostöövõimalusi on ka teadmistepõhises sektoris. Arenguvõimalusi on palju veel näiteks transiidi ja logistikavaldkonnas,” lausus Paet. Ärikontaktide arengu soodustamiseks on Paeti sõnul Singapuri ettevõtjate delegatsioonid oodatud visiidile Eestisse.
Eesti toetab ka Euroopa Liidu ja Singapuri vabakaubandusleppe kiiret sõlmimist, mis võiks Paeti sõnul olla esimene samm ELi ja Kagu-Aasia piirkonna riikide regionaalse vabakaubandusleppe sõlmimisel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Singapur on rahvusvaheliselt oluline tipptehnoloogia- ja innovatsioonikeskus. Välisminister Yeo huvitus Eesti e-valitsuse toimimisest ja e-hääletamisest. Paeti sõnul on Eesti huvitatud koostööst Singapuriga info-, bio- ja geenitehnoloogia ning meditsiinivaldkonnas.
Paet ja Yeo arutasid veel turismi arendamise võimalusi. „Singapur on Eesti turistidele oma kultuurilise mitmekesisuse ning Kagu-Aasia ühe keskusena kogu regiooni avastamiseks huvipakkuv reisisiht,” sõnas Paet. Ta lisas, et Eesti-Singapuri turismisidemeid aitaks soodustada ka Singapuri aukonsuli nimetamine Eestisse.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.