28. september 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Arti Ots: Elionis teeb raha turundus

Turundus on Elionis palju laiem kui mujal, sest meil toodab turundus otseselt ärilist tulemit, rääkis turundusinfo ja -konverentsifirmale Best Marketing Elioni turundusdirektor Arti Ots.

Loe Silja Oja ja Hando Sinisalu intervjuud Elioni turundusdirektori Arti Otsaga.

Alates 2001. aastast tänaseni on Arti Ots töötanud Elion Ettevõtted AS-i turundusdirektorina. Õppinud on ta turundust Soomes (International Management Education ehk IME). Hetkel on tal lõpusirgel ärijuhtimise magistriprogramm Inglismaal Henley Business School’is. Turundusdirektorina on Arti töötanud varasemalt sellistes ettevõtetes nagu Rõngu Mahl ja Dotcom.

Mis on su igapäevatöös suurim väljakutse?

Suurim väljakutse minu töös ei ole mitte turunduslik, vaid juhtimisalane - nimelt muudatuste juhtimine organisatsioonis klientide suunal.

Mille eest turundusosakond teie ettevõttes vastutab?

Kogu Elioni turundustegevus on seotud kolme eesmärgiga: turupositsioon, kasum ja klientide lojaalsus. Enamus tegevusi on meil otseturundustegevused.

Elionis on turundus palju laiem mõiste, kui teistes ettevõtetes. Meil vastutab turundus otseselt ärilise tulemuse eest.

Miks ei anta mujal Eesti ettevõtetes turundusjuhtidele samasugust väärilist vastutust?

Teenuseärides ongi turundusele suurema vastutuse andmine põhjendatud, sest 80% aasta tulemusest tuleb eelmiste aastate töö pealt, lisaks tuleb palju rohkem tegeleda olemasoleva kliendibaasiga. See tegevus on analüütikal baseeruv ja mitte nii operatiivne.

Tükimüügiäris, kus eesmärgiks on müüa näiteks võimalikult palju pudeleid õlut, on mõttekas hoida ärijuhtimine võimalikult kliendi lähedal ja panna vastutus müügi eest müügijuhtidele. Kogu tulemus sõltub sellest, mida parajasti sel kuul teha.

Miks Elion ei paku täissideteenust ehk et miks teil on puudu mobiilside?

Et täissidel oleks mingi sisuline point, peaks seal olema kliendi jaoks ühendav lüli. Mina arvan, et mobiilside pakkumine ei muudaks meie pakutavaid pakette tarbija jaoks oluliselt atraktiivsemaks, sest paljudel on mobiil niikuinii hoopis tööandja nimel.

Teil on otsekommunikatsioon kasvanud ja massimeedia kahanenud. Kas see on jätkuv trend? Kas olete uute klientide juurdehankimise potentsiaali ammendanud?

Kindlasti jätkame uute klientide otsinguid ja seda nii läbi massimeedia kui ka otsekommunikatsiooni kaudu. Ma arvan, et massimeedia mahtu me enam ei vähenda, aga tahame kasvatada klientidega suhtlust ka muudes kanalites. Suureneb informeeriv kommunikatsioon ja vähenevad pakkumised stiilis „Osta nüüd, saad järgnevad kaks kuud tasuta!“.

Kui palju plaanite agentuuridele ja meediale järgmisel aastal kulutada?

Kuigi meie massimeedia kulutused on olnud viimased 4-5 aastat languses, on tulemused paranenud – seda nii turuosa kui kliendilojaalsuse mõttes. Plaanime 2011. aastal kulutada sama palju kui 2010. aastal.

Loe intervjuud pikemalt Best Marketingi portaalist või SIIT!

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755