4. november 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Google parandas otsingumootori efektiivsust

Google parandas neljapäeval algoritmi, millel põhinevad ettevõtte otsingumootori tulemused. Uus algoritm võtab enam arvesse sündmuste ajalist järjekorda, mõjutades ligi 35% kõigist otsingutulemustest, kirjutas The New York Times.

Uus lahenduseeskiri peegeldab üha suuremat konkurentsi internetimaailmas, kus Twitteri ja Facebooki laadsed teenused on harjutanud inimesi katkematu uudisvooga. Kirjeldamaks Google’i sisseviidud muudatusi, võib tuua näite, kus kasutajad trükivad otsingumootorisse väljendi „jalgpalli skoor”. Tihtipeale pakkus Google siis esmajärjekorras tulemuseks kaugemas minevikus toimunud mängude skoore, kuid nüüd peaks süsteem töötama nii, et esimesena ilmuvad just viimati toimunud mängu tulemused.

Kuigi USAs tehakse 2/3 kõigist otsingutest ikka Google’i kaudu, on ettevõte kaotamas oma populaarsust juhtudel, kui vajatakse uudiseid kõige värskemate sündmuste kohta. Siis eelistatakse pigem Facebooki ja Twitterit ning ka Microsofti otsimootorit Bingi, mille tulemused sisaldavad ka levinumate sotsiaalvõrgustike seinapostitusi.

Algoritmi muutmine pole Google’i jaoks midagi erakordset. Seda tehakse ligi 500 korda aastas, kuid tavaliselt mõjutavad muudatused vaid minimaalset osa otsingutulemustest.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755