Eile üliheade neljanda kvartali tulemustega välja tulnud Apple'i aktsia on tõusnud järelturul 7,3% ja jõudnud 451 dollarini ehk kõigi aegade kõrgeima tasemeni.
Tehnoloogiagigandi turuväärtus kasvas sellega samuti rekordilise 419,3 miljardi dollarini.
Alates augustist on maailma kalleima börsifirma koha pärast võidelnud USAs omavahel Apple ja Exxon. Naftagigandi aktsia lõpetas eile 87,18 dollaril, mis andis talle tururväärtuseks 417,8 miljardit dollarit. Seega peaks Apple tänasest olema taas maailma kalleim börsifirma.
Küll aga on nad mõlemad kaugel ajaloo kallima börsifirma tiitlist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Financial Timesi poolt kokku pandud edetabeli alusel ulatus 2007. aasta neljandas kvartalis Hiina suurima kütuskompanii PetroChina turuväärtus koguni 723,95 miljardi dollarini. Selle ületamiseks peaks Apple'i aktsia tõusma 780 dollarini.
Kui minna börsifirmade skaalalt veel välja ja vaadata asja laiemalt, siis maailma kalleimaks firmaks peetakse Saudi Araabia valitsusele kuuluvat Saudi Aramcot, mille turuväärtuseks hinnatakse umbes 8 triljonit dollarit.
Firma käes on maailma suurimad tõestatud naftareservid (260 miljardit barrelit) ning annab umbes kümnendiku maailma päevasest naftatoodangust.
Võrdluseks, hetkel on Eesti kalleim börsifirma Tallink Grupp, mille turuväärtus on 401 miljonit eurot (0,52 miljardit dollarit). Kui Swedbankile kuuluv Swedbank AS kõrvale jätta on Eesti kalleimaks firmaks Gild Bankersi Eesti väärtuslikemate ettevõtete TOPi alusel aga Eesti Energia 1,53 miljardi euroga (2,0 miljardit dollarit).
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.