Arengufondi analüüside järgi peaks Eestis olema IT- spetsialiste praegusest 2-3 korda rohkem. See tähendab, et peale olemasoleva umbes 7000 oleks veel vähemalt sama paljudele tööd pakkuda.
Eesti ühe suurema tööandja Elioni personalidirektor Maria Kütt ütles, et IT-spetsialistidest on kõige keerulisem leida arhitekte ja võrgueksperte. "Ja seda mitte ainult Elionis, vaid IKT sektoris tervikuna. Kulub kuni kuus kuud, et värvata väljastpoolt ettevõtet spetsialist, kes lisaks väga headele professionaalsetele teadmistele, mõistaks organisatsiooni toimimist tervikuna, oskaks näha infotehnoloogiliste lahenduste mõju äritulemuste saavutamisele ja organisatsiooni kultuurile," rääkis Kütt.
Eesti probleem on valdkonna asjatundjate sõnul eelkõige see, et kuigi IT sektoris saab praeguse tööjõuga n-ö olemasolev töö tehtud, siis sektori areng jääb tööjõupuuduse taha toppama. "Kui vaadata kasutamata jäävate võimaluste vaatenurgast, siis on spetsialistide puuduse probleem hästi terav," ütles Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu juhatuse liige Enn Saar.
"Võimalused Eesti ettevõtetel rahvusvahelisele turule teenust pakkuda või näiteks rahvusvahelisi arenduskeskusi Eestisse tuua jäävad just selle taha."
Saar tõi näiteks Barclays panga, kes käis tutvumas ka Eesti turuga, kuid rajas oma IT teenuste keskuse hoopis Leetu.
IT-keskustele sobiva riigi otsimise puhul eeldatakse, et tippspetsialiste on võimalik värvata sadade kaupa. Eesti praeguses situatsioonis tähendaks see Saare sõnul aga omakorda hoopi juba olemasolevatele keskustele, kust spetsialistid n-ö ära tõmmataks.
Millised on võimalused IT-spetsialistide arvu kasvatada, loe lähemalt tänasest Äripäevast.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.