14. mai 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mikromakseid internetis saab reklaamina kasutada

Andmekaitse Inspektsiooni aastaraamatust selgub, et järjest enam tasutakse Interneti kaudu osutatavate teenuste või müüdavate kaupade eest väikesi summasid.

Väikeste summade tasumise juures on omad ohud – Andmekaitse Inspektsioon arvab, et saadud info pole anonüümne ning seda võidaks ära kasutada näiteks reklaami huvides.

Näiteks ostetakse nutitelefoni rakendusi, tasutakse võrgus kättesaadava ajakirjanduse lugemise eest artiklipõhiselt. Selliste tasuliste teenuste pakkujatel on võimalus Andmekaitse Inspektsiooni aastaraamatu andmetel maksete kohta saadud andmeid ära kasutada reklaami eesmärgil. Võimalik, et hiljem on isegi tuvastatav, kes, mis ajal  ja millist artiklit luges.

Enamik interneti maksevahendeid ei võimalda anonüümsust. Anonüümsed ettemaksukaardid ei ole kuigi laialt levinud.

Andmekaitse Inspektsiooni töögrupp rõhutab, et õigusaktid ei tohiks keelata anonüümseid makseid. Seadusandjad peaksid just kohustama anonüümsete ja pseudoanonüümsete maksete kasutamist ning teenusepakkujad peaksid neid võimaldama. Kasutajatele tuleks selgitada makseviisi valikuid.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755