17. mai 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ärikonsultant: kõige alus on emotsioon

Tulevik ei ole mobiilitehnoloogia ega innovatsioon, vaid emotsioon – sellel rajaneb absoluutselt kõik, rääkis rahvusvahelise bestselleri “Futurewise” autor ja ärikonsultant Patrick Dixon eilsel Sampo Liidrite Foorumil.

“Meie ülesanne juhtidena on kujundada tulevikku, kuid mitte seda ennustada. Peame keskenduma sellele, mida teha täna siin, et kujundada tulevik oma käe järgi,” jätkas konsultant, kelle kinnitusel on ettevõtluses tarvis kolme asendamatut omadust: väledust, püsivust ja säästvat mõttelaadi.

Plaanist B ei piisa

Tulevikus on aga Dixoni sõnul tarvis hoopis teistsugust juhtimisstiili ning sellepärast peab olema juhtimisele ka teine lähenemisviis. “Ma ei tea, milline on tulevik, kuid fakt on see, et meil on tarvis mitut strateegiat. Aeg, mil tehti vaid üks plaan, on möödas,” rääkis Dixon.

Ta tõi näiteks British Airwaysi, kes tuli 11. septembri tragöödiast edukalt välja. “Neil oli olemas kuus strateegiat alates “plaan A – kiire kasv” kuni “plaan F – täielik läbikukkumine”. Kui nad nägid lennukeid tornidesse sõitmas, võtsid nad kasutusele plaani F,” rääkis ärikonsultant.

Lisaks peitub edu võti selles, et väiksem võrdub kiirem. See annab omakorda ülisuure eelise paljudele ettevõtetele. Dixoni arvates peitus selles ka Eesti edulugu kriisist väljumisel. Paljud Eesti ettevõtted kasvasid, kuna nad on olnud väikesed, kiiremad ja paindlikumad, rääkis konsultant.

Ettevõtluse ja sõdade ühistegur

Ajaloo vältel on Dixoni sõnul olnud vaid üks tegur, mis mõjutab kõike alates ettevõtlusest kuni laastavate sõdadeni. See on inimeste emotsioon, mis kujundab nii Kreeka kui ka näiteks mobiiltelefonide tootja Nokia tuleviku.

“Tulevik ei ole mitte mobiiltehnoloogia ja innovatsioon, vaid emotsioon. See on ka Nokia väljakutse – neil on suurepärane tehnoloogia, kuid pole emotsiooni,” märkis Dixon, lisades, et ka Esimene maailmasõda tekkis reaktsioonist ühele püssilasule.

Ta rõhutas, et ettevõtja peab alati mõtlema, millises emotsionaalses situatsioonis ta tegutseb ja kuidas on võimalik end selles olukorras müüa.

Veebis on 20 sekundit liiga pikk aeg

Dixoni sõnul muutub tänapäeva inimene väga kärsituks, kui ta peab ootama näiteks veebilehe avanemist. Sellepärast piisab vaid 20 sekundist, et kaotada 80% oma klientidest ja sellega seoses kogu oma edu. Kui vähendad aja raiskamist, kasvatad oma äri, lausus Dixon.

Seega peaks ettevõtja panama end kliendi olukorda ja kaotama ära kõik häirivad tegurid. “Me ei salli ajaraiskamist, kuid sageli raiskame oma klientide aega. Kui mõtleme, kui ebameeldiv see asi meie jaoks on, siis saame nendest aru. Peame tundma, mida kliendid tunnevad, ja käituma nendega nii, nagu me ise tahaksime, et meiega käitutakse,” rääkis Dixon.

Innovatsioon ei peitu Dixoni sõnul mitte kulude kärpimises, vaid probleemis, millele klient oma elus lahendust vajab. Selleks tuleb aga olla kliendi lähedal ning mõista, millises tujus ta on ja mida vajab. “Homne turundus on teistsugune, see põhineb mõttel: ma olen näinud, mis sa teed, ja ma tahan sind aidata,” kinnitas konsultant. Praegu elab aga suurem osa turundusfirmadest tema sõnul 70ndates, samal ajal kui kliendid on aastas 2012.

Keskendu ühele kliendigrupile

Ta tõi näiteks turismi olukorra Tallinnas, mida külastab aastas 8–9 miljonit turisti, neist suurem osa on üle 50aastased kruiisituristid. Sellegipoolest on tema sõnul enamik Tallinna vanalinna restoranide menüüsid nii väikese kirjaga, et neid pole võimalik ilma prillideta lugeda. Lisaks on ka valgustus nii halb, et restorani tähtsaima turunduselemendi – menüüga – on turistil võimatu tutvuda.

Tuleviku märksõnad on Dixoni kinnitusel jätkusuutlik innovatsioon ja usaldus. Usaldust ei saa aga kasvatada turundusega, vaid inimestega suheldes ja nende elu jälgides.

“Ära hüppa ühelt asjalt teisele, vaid mine suure ideega edasi. Keskendu kliendigrupile, kelle puhul tead, et see on suur ja kasvab sinu ettevõtte jaoks,” ütles Dixon lõpetuseks.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755