13. juuli 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Suvi tõi segadust taara tagastuse ja m-internetiga

Juunis pöördusid tarbijad tarbijakaitseametisse pea 5000 korral. Kasvanud on probleemid pandipakendite tagastamise ja mobiilse internetiga.

Ilmnes tõsiasi, et osa poode ei taha kinni pidada kohustustest tagada tarbijale taara tagastamise võimalus. Kui poes või poe juures asuv taaraautomaat on suletud või rikkis, peab kauplus pandipakendite vastuvõtmise korraldama muul moel, näiteks infoletis. 

Mobiilse internetiga seotud probleemid ilmnevad tihemini ilmselt seetõttu, et inimesed viibivad rohkem maapiirkondades, kus teenuse kvaliteet ei pruugi olla sama hea kui linnas. Paljud tarbijad, kes kasutavad m-internetti, on seotud ka tähtajaliste lepingutega ning see teeb lepingu ülesütlemise või teenusepakkuja vahetamise keeruliseks. Seetõttu on oluline kasutada enne lepingu sõlmimist ära prooviaeg (tavaliselt 7 päeva) ning testida teenust seal, kus seda kasutama hakatakse.

Tarbijakaitseameti töö arvudes juunis:

• telefoninõustamisi 3938,

• vastuvõtte ametis ja maakonnaesindustes 189,

• kirjalikke järelepärimisi 576,

• kaebusi 285,

• kontrolle 329,

• ettekirjutusi 10,

• märgukirju 111,

• trahve 37 (kogusummas 7516 eurot),

• tarbija kaebuste komisjoni otsuseid 26 (neist 12 tarbija kasuks).

 

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 517 7736
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112