Samsungi täna avaldatud kvartali tulemsute kohaselt kasvas ettevõtte kvartalikasum aastaga 48 protsenti, rekordilise 5,19 triljoni woni ehk 4,5 miljardi dollarini.
Kasum jäi analüütikute jaoks nõrgaks, kuna nad ootasid 5,54 triljoni wonist puhaskasumit. Ka ettevõtte 47,6 triljoni wonine käive oli analüütikute oodatud 49,8 triljonist wonist väiksem.
Vaatamata sellest, et tulemused analüütikutele ei sobinud, tõusis aktsia hind, kuna ettevõte prognoosis suuremat mobiiltelefonide ja teleripaneelide nõudlust ning jäi maailma suurimaks mobiiltelefonide müüjaks.
Aktsia hind tõusis Koreas 4,6 protsenti, 1,226 miljoni wonini.
Ettevõte prognoosis, et arenenud turgude telerinõudlus võib langeda seoses Euroopa majanduse jahtumisega.
Samsung müüs rekordkoguse nutitelefone. Kompanii telekommunikatsiooniäri tegevuskasum enam kui kahekordistus ja ulatus 4,19 triljoni wonini (kogu ettevõtte tegevuskasum oli 6,72 triljonit woni). Ka see number ei sobinud analüütikutele, kes ootasid üksuselt 4,4 triljoni wonist tegevuskasumit. Samsung enam kui kahekordistas aastaga teises kvartalis nutitelefonide müügi, mis ulatus 50,5 miljoni tükini, teatas täna analüüsifirma Strategy Analytics.
Samsung juhtis 34,6 protsendise turuosaga. Järgnes 26 miljonit iPhone müünud Apple 17,8 protsendise turuosaga. Kui lisada ka tavamobiiltelefonid, müüs Samsung 93 miljonit telefoni, säilitades juba teist kvartalit Nokia ees liidripositsiooni.
International Data nimelise firma andmetel kontrollisid Samsung ja Apple kahasse ligi poolt maailma nutitelefonide turust.
Lisaks Samsungile ei suutnud ka Apple oma tulemsutega analüütikute ootustele vastata.
Samsungi tarbeelektroonika äri, mis valmistab ka telereid, kasum kasvas 66 protsenti 760 miljardile wonile, ületades analüütikute 542,5 miljardilist ootust.
Mälude äri kasum kahanes 38 protsenti, 1,11 triljoni wonini. Samsung teatas, et arvuti mälude turg jääb tõenäoliselt nõrgaks ka kolmandal kvartalil ning konkurents mobiilseadmete DRAM mälude osas võib kasvada.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.