Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium saatis avalikule konsulteerimisele avalike teenuste korraldamise rohelise raamatu, mille eesmärk on standardiseerida avaliku sektori teenused kodaniku vaatest lähtuvalt.
MKM infoühiskonna teenuste arendamise osakonna juhataja Raivo Piiritalo sõnul ootab MKM inimeste aktiivset tagasisidet, kuna loodavad standardid puudutavad igaüht läbi tarbitavate teenuste. „Saaksime muuta asjaajamise tunduvalt lihtsamaks, kui inimeselt ei küsitaks näiteks iga kord uuesti andmeid, mida riik on varem juba tema kohta kogunud, või et inimesel on pidev ülevaade selle kohta, millises faasis on tema taotluse menetlemine,“ ütles Piiritalo. „Rohelise raamatuga tahamegi luua eeldused lihtsa, vähekoormava, läbipaistva, turvalise ja tõhusa avaliku teenuse korraldamiseks nii riigi kui ka kohalike omavalitsuste asutuste poolt,“ lisas ta.
Avalike teenuste korraldamise rohelises raamatus koondatakse üldistatult kodanike ja ettevõtjate probleemid avalike teenuste tarbimisel ja osutamisel, pakutakse välja võimalikud lahendused probleemidele ning sõnastatakse avalike teenuste mõiste ning aluspõhimõtted nende pakkumiseks. Diskussioonipaberina ei paku roheline raamat lõplikke lahendusi.
Osalusveebi www.osale.ee kaudu on kõigil huvilistel võimalik teha ettepanekuid esialgsesse dokumenti kuni 16. oktoobrini 2012.
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.