• 24.10.12, 12:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Piiriüleste e-ostudega seoses sel aastal 150 kaebust Eestist

Jätkuvalt põhjustab e-kaubandus tarbijatele probleeme, selgub täna Brüsselis avaldatavast uuringust, millega kaardistati ning analüüsiti internetiostudega seotud tarbijakaebusi üle Euroopa.
Euroopa tarbijakaitsekeskuste võrgustiku European Consumer Centres’ Network (ECC-NET)*  läbiviidud uuringust selgub, et üle Euroopa laekus nii 2010. aastal kui 2011. aastal piiriüleseid e-oste puudutavaid kaebusi üle 30 000.
Peamiseks probleemiks on, et makstud ning tellitud kaubad ei jõua tarbijani, tellitud kaubad on puuduliku kvaliteediga või ei vasta kättesaadud tooted tellitule.  Ka Eesti tarbijate poolt esitatud piiriüleste kaebuste hulgas on enim probleeme just internetikaubandusega. 2012. aastal on Eesti tarbijatelt laekunud 150 kirjalikku abipalvet seoses teise riigi e-kauplejalt sooritatud ostudega.
Tarbijakaebusi analüüsides jääb silma asjaolu, et e-kaubandusega tegelevad  ettevõtted ei täida alati seadusest tulenevaid kohustusi, mis vastaval tegevusalal  kehtivad.  Näiteks ei ole alati tagatud tarbija õigus tellitud kaubast teatud aja jooksul loobuda ning saada makstud raha tagasi. Uuringu andmetel põhjustab vaidlusi ning tarbijates pettumust  kauplejate soovimatus müüa kaupu teatud Euroopa Liidu riikidesse, samuti liba e-kaubamajad ning võltsitud toodete müük.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas saab tõdeda, et hoolimata antud sektoris varitsevatest ohtudest ning esinevatest probleemidest, kasvab e-ostude populaarsus tarbijate seas pidevalt. Täna avaldatud uuring sisaldab muu hulgas näpunäiteid nii e-kauplejatele kui ka tarbijatele, neist peamised on:
- tee alati kindlaks kellega sa tehingu sõlmid;
- jälgi, et kasutad turvalisi makseviise;- oska ära tunda pettust ning libapakkumisi;- teadvusta endale seadusjärgseid õigusi ja kohustusi enne tehingut sõlmimist
Uuringu inglisekeelse verisooniga saab tutvuta järgneva lingi vahendusel -http://www.consumer.ee/public/E-commerce_Report_2012.pdf.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 10:34
Crayon teeb keerulised AWS-i arved lihtsaks ja loogiliseks
Pilveteenustega seotud arveldamine võib tekitada omajagu peavalu. Crayon koondab Amazon Web Service’i (AWS) kulud ühele arvele, annab reaalajas ülevaate tegelikest kuludest ning aitab andmepõhiste soovitustega kulusid kontrolli all hoida. Klientide jaoks on tulemus vähem manuaalset tööd ja ebameeldivaid üllatusi ning rohkem kontrolli ja kokkuhoidu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele