Tänapäeval on maailmas üle 2 miljardi internetikasutaja ning suhtlusvõrgustikud kogunud suurt populaarsust. Kuid Härnu kaasasutaja Jason Gowansi arvates on suhtlusvõrgustikel veel arenguruumi ning seda üritavad nad oma uue projektiga ka tõestada.
„Härnu võimaldab inimestel suhelda üle maailma ning selleks ei pea nad üksteist isegi tundma,” ütles Gowans. „Me võimaldame seda tänu vestluste automaattõlkele ning kaardipõhisele lähenemisele, et informatsiooni organiseerida. Vestluse alustamiseks saab jagada ka muusikat ja uudiseid.”
Erinevalt Facebookist ei ole Härnus suhtlemiseks vaja luua sõbranimekirja või liituda kommuunidega. Piisab vaid sellest, kui otsid kaardilt üles riigi, kuhu oma küsimuse saata tahad. Kui inimesed seal riigis logivad Härnusse, näevad nad sinu küsimust ning saavad vastata.
Näiteks kui keegi Euroopas tunneb huvi selle kohta, kas Hongkongis on kallis elada, saab ta esitada oma küsimuse sinna. Kui keegi Hongkongist logib Härnusse, näeb küsimust ning saab vastata.
Härnu alustas umbes kolm kuud tagasi ning sellel on juba tuhandeid kasutajaid 100 riigis.
„Potentsiaal on ilmselgelt väga suur,” ütles Gowans. „Meie sihtgrupp on inimesed, kes hoolivad maailmast ja usuvad, et oma perspektiivide jagamine teiste inimestega teisest kultuurist ja riigist võib maailma positiivselt mõjutada.”
Uue suhtlusvõrgustiku alustamine ei nõudnud suurt investeeringut ning ettevõtte prioriteet on kasutajabaasi kasvatamine, mitte tulu teenimine.
„Praegu on meie prioriteet kasutajate arvu suurendamine ja teenuse täiustamine. Kasumile hakkame alles tulevikus tähelepanu pöörama,” ütles Gowans ning lisas, et suhtlusvõrgustik suudeti käima lükata ilma välise investeeringuta.
Härnu alustas Seattle’is ning peale Gowansi on sel veel kolm kaasasutajat. Nimi „Härnu” tuleb Rootsi sõnadest „här” ja „nu”, mis tähendavad „siin” ja „nüüd”. Rootsikeelne nimetus valiti sellepärast, et üks asutajatest elas varem Rootsis ning nad tahtsid sotsiaalvõrgustikule sellist nime, millel oleks globaalne tähendus.
„Rootslasi teatakse kui seiklejaid, reisijaid ning maailma suhtes uudishimulikke inimesi. Selline on ka Härnu ning see sobib meile hästi,” ütles Gowans.
Seotud lood
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele